مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل آذربایجان غربی بررسی شود

مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل آذربایجان غربی بررسی شود

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی بر لزوم بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان تاکید و خواستار رفع مشکلات این واحدها با همکاری بانک‌های عامل شد.
قربانعلی سعادت در نشست بررسی مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی خواستار رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و برداشتن موانع سرمایه گذاری در آذربایجان غربی شد و گفت: باید با همکاری بانک‌ها، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را مرتفع و موانع سرمایه گذاری در استان را از سر راه برداریم.
وی با اشاره به اینکه حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری‌ها در استان از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌هایی است که باید در دستور کار مدیران و مسئولان و بانک‌ها قرار گیرد، ادامه داد: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی استان به دلیل مواجه شدن با مسائل و مشکلاتی از قبیل سرمایه در گردش، فعال نبوده که باید با همکاری بانک‌ها و مسئولان مربوطه، این واحدها شناسایی و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی اشتغال زایی برای جوانان در استان را از دیگر اهداف مهم دولت عنوان کرد و افزود: ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان به خصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان یکی از ضرورت‌هایی است که تحقق آن نیازمند همت و عزم ملی مسئولان و مردم است.
سعادت در ادامه با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، ظرفیتی است که باید از آن در راستای توسعه استان استفاده شود، اظهار داشت: صندوق توسعه ملی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری آمادگی دارد تا شرایط ویژه‌ای را برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران در استان آذربایجان غربی فراهم کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم وضعیت دریاچه ارومیه به اقتصاد استان آسیب وارد کند، عنوان کرد: باید با تغییر رژیم اشتغال مردم از کشاورزی به سایر بخش‌ها، زمینه برون رفت از بحران کمبود منابع آب زیرزمینی در حوضه آبخیز دریاچه ارومیه را فراهم کنیم و گام‌های لازم را برای احیای این دریاچه برداریم.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه رئیس جمهور محترم تاکید ویژه‌ای بر احیای دریاچه ارومیه دارد نیز یادآور شد: در طول ماه‌های گذشته در جلسات و همایش‌های مختلف، راهکارهای احیای دریاچه ارومیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امید می‌رود مراحل اجرایی طرح‌های قطعی شده به زودی آغاز شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


3 − دو =