نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

مشکلات معیشتی و بیکاری هر روزبرتعداد معتادان و متکدیان می افزاید

مشکلات معیشتی و بیکاری هر روزبرتعداد معتادان و متکدیان می افزاید

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر روز به روز با افزایش فقر و بیکاری شهر ها شاهد بیشتر شدن متکدیان، معتادان و کارتون خواب هستند گفت: دولت باید در این حوزه ستاد ویژه تشکیل دهد و به عنوان متولی اصلی، بخش های دیگر را به کار بیشتر وادارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، همایون هاشمی در خصوص حضور هزار معتاد متجاهر مبتلا به بیماری های خطرناک در شهرهای مختلف کشور، گفت: بیماری اعتیاد و بیماری ایدز ۲ مقوله متفاوت هستند. وظیفه کنترل بیماری اچ آی وی که در حال حاضر در دنیا موج سوم خود را طی می کند، بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. پس این بخش متولی دارد.نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، ادامه داد: اما اگر معتاد متجاهری باشد که همزمان مبتلا به اچ آی وی مثبت نیز باشد یا اساساً مبتلا به بیماری ایدز باشد، یک نمونه فرا بخشی است که چند حوزه باید در کنترل آن دخالت کنند. در حوزه جمع آوری معتادین، ستاد مبارزه با مواد مخدر تکلیف را مشخص کرده است، نیروی انتظامی، مراکز توانبخشی، بهزیستی، وزارت بهداشت و … هر کدام سهمشان در این حوزه مشخص است.وی تاکید کرد: مشکل ما این است که تجربیات و فرمول های اثبات شده خودمان را به کار نمی_بندیم.
مسئولیت رسیدگی به معتادان متجاهر در وظایف ستاد مبارزه با مواد مخدر مشخص است و معلوم است که چه نهادی باید جمع آوری و چه نهادی باید ساماندهی کند. جمع آوری به عهده نیروی انتظامی، ساماندهی بر عهده بهزیستی و درمان بر عهده وزارت بهداشت است.هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر تا جایی که بنده اطلاع دارم، بهزیستی نسبتاً خوب عمل کرده است اما بالاخره ساماندهی یک معتاد متجاهر و بیمار هزینه دارد و بهزیستی نمی تواند همه این هزینه ها را تامین کند. وزارت کشور باید حمایت های لازم را از بهزیستی به عمل آورد.وی تاکید کرد: اما من با توجه به تجربه ام می خواهم هشدار بدهم که فقر، اعتیاد و عوارض بعدی آن همگی معلول یک اقتصاد مریض و عملکرد ناقص است. یکی از عوارض این اقتصاد بیمار بیکاری و معیشت مردم است. دولت اگر می خواهد ریشه اعتیاد و آسیب های اجتماعی را بخشکاند باید اقتصاد را درمان کند. تا زمانی که ما برای اشتغال پایدار فکری نکنیم آمار اعتیاد و مسائل اینچنینی بالا خواهد بود. دولت باید در این بخش سنگ تمام بگذارد و بحث توجه به جوانان را جدی بگیرد.وی در مورد آمار معتادان متجاهر کل کشور گفت: در تهران ۴ هزار بیمار متجاهر وجود دارد همین تعداد را ضرب در ۲/۵ برابر کنیم، تعداد کل بیماران متجاهر کشور مشخص می شود به عبارتی حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم که در خیابان ها سرگردان هستند.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر روز به روز با افزایش فقر و بیکاری، شهر ها شاهد بیشتر شدن متکدیان، معتادان و کارتون خواب هستند. دولت باید در این حوزه ستاد ویژه تشکیل دهد و به عنوان متولی اصلی، بخش های دیگر را به کار بیشتر وادارد./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


7 − دو =