- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مشکلات معیشتی مردم ناشی از سهل انگاری مسئولان کشور است

Posted By admin On دی ۱۵, ۱۳۹۷ @ ۱۱:۵۴ ق.ظ In اخبار ویژه,ارومیه,سیاسی | No Comments

گروه خبر: امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مشکلات معیشتی مردم ناشی از سهل انگاری مسئولان کشور است.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه به حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم ۹ دی امسال اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با حضور خود در برنامه‌های گرامیداشت نهم دی، نشان دادند که با وجود تمام دسیسه‌ها و خیانت‌های دشمنان، از رهبر و نظام اسلامی دست بر نمی‌دارند.
وی از مسئولانی که در مراسمات ۹ دی ماه حاضر بودند قدردانی کرد و متذکر شد: مسئولانی که در برنامه‌های انقلابی و بصیرتی نظیر ۹ دی غایب بودند باید پاسخگو باشند و امید است بصیرت و بیداری در میان مردم و مسئولان حفظ شده و ارتقاء یابد و با این بصیرت از نفوذ دشمن جلوگیری شود.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: در قرآن هم تاکید شده زمانی که یک امر جامع پیش آید، باید تمام مدیران در صحنه باشند مگر اینکه امر فوق العاده پیش آید قطعا در چنین برنامه‌ها و مراسماتی نباید بدون اجازه محل را ترک کرد.
وی به ملاقات اخیر دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با رهبری و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم مقاومت برای پیروزی اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده یقین رهبر انقلاب به مساله مقاومت و جهاد در برابر دشمنان است که در گذشته هم نماد این امر را در بحث ایستادگی جبهه مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی دیده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم مدیریت مسئولان جهت کنترل گرانی ها تاکید و تصریح کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سهل انگاری و ضعف مدیریت مدیران بوده و مسئولان باید عزم خود را برای رفع و فائق آمدن بر گرانی راسخ کنند و مردم هم باید همکاری کنند و با کمک به فقرا به یاری هموطنان بیایند.وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه ایادی ظلم علیه مردم، از دلایل مشکلات اقتصادی بوده اما برخی تصمیم‌های ناصحیح مدیریتی به افزایش مشکلات اقتصادی دامن می‌زند، افزود: برخی از مردم به دلیل وجود مشکلات معیشتی، به‌سختی زندگی می‌کنند و مسئولان در برابر خداوند و مردم مسئول بوده و باید در راستای رفع مشکلات اقتصادی تلاش کنند.
خطیب جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: پرداخت نکردن خمس و زکات، عدم توجه به فرامین خداوند و معصومین (ع) و کمک نکردن به نیازمندان از دلایل کم شدن برکات و روزی در دنیا و سخت شدن محاسبه اعمال در آخرت است.وی اضافه کرد: یکی از دلایل نامناسب بودن وضعیت اقتصادی کشور عدم توجه همگان به بحث پرداخت خمس و زکات بوده و پرداخت خمس و زکات رزق و روزی را زیاد کرده و مشکلات اقتصادی را از بین می‌برد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خواستار نگاه کارشناسی مجلس و توجه بیشتر دولت در مورد بودجه سال ۹۸ شد و اظهار داشت: برای تصویب عادلانه بودجه برای سال ۹۸ مجلس و دولت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و بدون مطالعه و بررسی کارشناسانه، بودجه سال ۹۸ تصویب نشود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%8a%d8%b4%d8%aa%d9%8a-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d9%86%d8%a7%d8%b4%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%87%d9%84-%d8%a7%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d9%8a-%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.