- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی از راه تقسیط و تبصره های بخشودگی رفع می شود

Posted By admin On آذر ۲۲, ۱۳۹۶ @ ۱۰:۱۴ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان- معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی گفت: تلاش می کنیم مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی از راه تبصره های بخشودگی و تقسیط مالیات برطرف شود.
‘حسن کماسی’ روز سه شنبه در جلسه رفع موانع تولید شهرستان مهاباد، اظهار کرد: اجرای عدالت مالیاتی و دوری از اعمال مالیات سلیقه ای در میزان پرداخت مالیات واحدهای تولید کننده از اهداف و اولویت های اداره کل امور مالیاتی است.
وی همچنین با بیان اینکه سهم شهرداری ها نیز از مالیات پرداخت شده است، گفت: سهم شهرداری ها ۲ درصد از کل وصول مطالبات عوارض مالیاتی است.
کماسی افزود: امسال ۵۱ میلیارد ریال عوارض مالیاتی به شهرداری مهاباد پرداخت شده است.
معاون امور صنایع، صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به مسائل و مشکلات واحد های تولیدی شهرک صنعتی مهاباد گفت: عمده مشکلات این شرکت ها مربوط به مسائل مالیاتی، بیمه ای و تسهیلات بانکی است.
‘معصوم علی اکبری’ با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای رونق تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید شکل گرفته است، افزود: با هماهنگی دستگاه های اجرایی و بانک های عامل و جلسات حضوری با تولید کنندگان در تلاش هستیم این موانع را رفع کنیم.
ایرج شجاعی معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز در این جلسه بر ضرورت رفع موانع تولید واحدهای تولید کننده تاکید کرد و گفت: این موضوع تاثیر مستقیم بر کاهش بیکاری در مهاباد دارد.
مشکلات مربوط به نبود سرمایه در گردش، معاف مالیاتی مناطق محروم، مشکلات جاده ورودی شهرک صنعتی مهاباد و وضعیت نگهبانی این شهرک از جمله مسائل مطرح شده در جلسه امروز رفع موانع تولید شهرستان است.
۱۲۹ واحد تولیدی در سطح شهرستان مهاباد دارای پروانه فعالیت هستند که ۷۹ واحد آن فعال و ۶۰ واحد تولیدی بدلیل مشکلات مالی تعطیل شده اند.
شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
منبع: ایرنا


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.