رئيس هيات مديره سازمان بيمه سلامت ايران:

مشکلات مالی بیمه سلامت نباید مانع دسترسی مردم به خدمات درمانی شود

مشکلات مالی بیمه سلامت نباید مانع دسترسی مردم به خدمات درمانی شود

گروه خبر: رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مشکلات مالی بیمه سلامت نباید مانع دسترسی مردم به خدمات درمانی شود و باید برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گیرد.
علی حسن زاده در جمع مدیران بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود: این امر یکی از مهمترین و کلیدی ترین وظایف بیمه سلامت در کشور است که نباید از آن غافل باشیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن، مردم نباید هزینه های سنگینی را در بخش درمان متحمل شوند که این امر می تواند مشکلات زیاد مالی را برای خانواده های بی بضاعت موجب شود.وی اظهار کرد: با وجود اینکه بیمه سلامت، نهادی اقتصادی به شمار می رود، این بیمه ارگانی اجتماعی است و وظایف اجتماعی نیز دارد که باید به آنها به خوبی عمل کند.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ما در صدد هستیم که پوشش بیمه همگانی را در کل کشور استمرار ببخشیم ولی این روند باید با اصلاح برخی موارد همراه باشد.
حسن زاده گفت: باید بیمه همگانی را با آزمون وسع مالی ادامه دهیم و بر اساس وسع و توانایی مالی بیمه شدگان حق بیمه از آنان دریافت کنیم و نباید تمامی مردم به شیوه افراد نیازمند به طور رایگان تحت پوشش قرار گیرند.وی افزود: رسالت اصلی سازمان بیمه سلامت حفاظت از بیمه شدگان در مقابل مشکلات ناشی از بیماری است و با همه توان در این راستا گام برداریم.در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر در کل کشور از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند که افزون بر ۵۰ درصد مردم کشور را شامل می شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا ، بیمه سلامت از سال ۹۳ با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور به اجرا در آمد و بیش از ۱۱ میلیون نفر افراد بدون بیمه از این طریق بیمه شدند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 6