مشکلات جامعه ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان است

مشکلات جامعه ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان است

گروه خبر: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه همه مشکلات را به سمت تحریم‌ها حواله دهیم و منشأ همه مشکلات را کاخ سفید بدانیم، مطابق با واقعیت نیست و باید پذیرفت برخی مشکلات ناشی از بی‌تدبیری مسئولان است.
حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری ، درباره گفته‌های اخیر رئیس‌جمهور پیرامون جنگ اقتصادی، تحریم و ارتباط شرایط اقتصادی فعلی با عدم تصویب FATF اظهار داشت: اینکه آقای رئیس جمهور فرمودند ما در دوره‌های گذشته فقط تحریم داشتیم و جنگ اقتصادی از سال ۹۷ آغاز شده است باید گفت، تحریم‌ها شاید تشدید شده باشد اما جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران از سال ۹۱ یعنی زمانی که برای اولین بار آمریکا بانک مرکزی ایران را تحریم کرد، شروع شده است. این تحریم بانک مرکزی و تحریم نفت خودش نوعی جنگ اقتصادی است که از سال ۹۱ شروع شده است. بنابراین این فرمایش او نیاز به توجه دارد.
وی تصریح کرد: در رابطه با بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه منتقدان دولت واقعیت‌ها را تحریف نکنند، باید مصداقی صحبت کرد. کجا تحریف صورت گرفته و کدام منتقد دولت تحریف کرده است؟ اینکه دولت و بعضی از مسئولین تاب انتقاد را ندارند یک واقعیت است. به هر حال برای مسئولیت شرح صدر لازم است. مسئول در نظام اسلامی باید شرح صدر داشته باشد، انتقادپذیر باشد و انتقادات را تحمل کند نه اینکه گاهی منتقدین را عتاب کنند و با الفاظی که شاید مناسب نباشد، به منتقدین حمله کنند. این رفتار مطابق شأن یک مسئول در نظام اسلامی نیست.
مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: به هر حال شکی در اینکه با آمریکا جنگ اقتصادی داریم وجود ندارد اما اینکه همه مشکلات را به سمت تحریم‌ها حواله دهیم و منشأ همه مشکلات را کاخ سفید بدانیم، این سخن مطابق با واقعیت نیست‌. باید بپذیریم قسمتی از مشکلات ناشی از بی تدبیری‌ها، ندانم کاری‌ها، عدم کفایت و برنامه‌ریزی برخی مسئولین و عدم آینده نگری است‌.
وی اضافه کرد: برای مثال مشکلاتی که در مورد بعضی گرانی‌های اخیر دیدیم و اینکه قیمت مایحتاج ضروری مردم افزایش پیدا کرد ربطی به تحریم‌ها نداشته زیرا تحریم‌ها چیز جدیدی نبوده است. از این رو باید آنها را کنترل کرد و میان صادرات و واردات توازن برقرار شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 1