نماينده مردم سردشت در مجلس :

مشکلات اقتصادی به تکدی گری دامن زده است

مشکلات اقتصادی به تکدی گری دامن زده است

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه گاهی در زمینه تکدی گری شاهد باندها و مافیایی هستیم که با ایجاد تشکیلات زیرزمینی تنها به دنبال رسیدن اهداف شوم خود در قالب تکدی گری هستند.
رسول خضری با تاکید بر ضرورت جمع آوری متکدیان از سطح شهر، افزود: باید به صورت جدی در جهت مدیریت آسیب های اجتماعی گام برداشت و در این مسیر از هرگونه شعارزدگی پرهیز کرد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا افراد به شغل تکدی گری روی آورند از جمله بیکاری، اعتیاد و مشکلات اقتصادی سبب شده تا شاهد رشد تکدی گری در سطح شهر باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر آنچه که بیش از پیش چهره شهر را خدشه دار کردن وجود کودکان خیابانی است که به جای تحصیل، اقدام به تکدی گری می کنند و بدون شک برای برون رفت از این بحران لازم است خانواده های این کودکان را با توانبخشی و ایجاد اشتغال، به سمت فعالیت های دیگر سوق داد.
وی یادآور شد: دربحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجه به پیشگیری باعث خواهد شد تا هزینه درمان این آسیب ها به یک سوم تقلیل یابد موضوعی که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه گاهی در زمینه تکدی گری شاهد باندها و مافیایی هستیم که با ایجاد تشکیلات زیرزمینی تنها به دنبال رسیدن اهداف شوم خود در قالب تکدی گری هستند که می طلبد با عزم راسخ مسئولان به ویژه نیروی انتظامی، شاهد جمع آوری متکدیان از سطح شهر بود.
همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد غیرقابل قبول وزارت کشور درساماندهی اتباع بیگانه، گفت: آمار متکدیان خارجی در کشور کمتر از ۳۰ درصد است. وی درخصوص اظهارات معاون اجتماعی مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور مبنی براینکه ۳۰ درصد متدکیان خارجی هستند،گفت: وزارت کشور مسئولیت پیگیری و ساماندهی اتباع بیگانه را برعهده داشته و وجود ۳۰ متکدی خارجی در کشور به هیچ عنوان آمار قابل قبولی نخواهد بود، بنابراین وزارت کشور مسئول اصلی ساماندهی و مقابله با فعالیت اتباع بیگانه و بازگشت آنها به کشور خودرا دارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ، با اشاره به اینکه فعالیت متکدیان و به ویژه حضور اتباع بیگانه در میان این افراد به هیچ عنوان زیبنده جامعه نیست، افزود: اکثر اتباع بیگانه متکدی به صورت غیرمجاز وارد کشور شده و این موضوع حاکی از آن است که نه تنها هیچ اقدامی تاکنون درجهت جمع آوری متدکیان انجام نشده؛ بلکه وزارت کشور نیز به مسئولیت اصلی خود در ساماندهی اتباع بیگانه عمل نکرده است.
وی با انتقاد از عملکرد وزارت کشور در ساماندهی اتباع بیگانه و برخورد با فعالیت های غیرقانونی این افراد در مشاغل گوناگون،تصریح کرد: اینکه مسئولان وزارت کشور تنها به طرح آمار اکتفا می کنند، نشان از آن دارد که دستگاه ها و نهادها به دنبال اجرای وظایف خود نیستند؛ البته این آمار معاون اجتماعی مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشورخیلی قابل استناد نیست، اما وزارت کشور بهتر است به جای طرح آمار به وظایف ذاتی خود در ساماندهی اتباع بیگانه توجه کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حضور تعداد اتباع بیگانه میان متکدیان بسیار کمتر از آمار اعلامی وزارت کشوراست،گفت: واقعیت های جامعه درخصوص آمارفعالیت اتباع بیگانه میان متکدیان چیزدیگری است، اما وزارت کشور باید پاسخ دهد که چرا تاکنون اقدامی درجهت بازگشت اتباع بیگانه غیرمجاز به کشورشان انجام نداده است؛ زیرا حضور متکدیان نشان از میزان فقرو نیازمندی درجامعه داشته و دراین میان برخی به صورت تشکیلاتی و باندی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های فعال درعرصه فرهنگی باید درکنار وزارت کشور اقدامات قابل قبولی را درجهت کاهش تعداد متکدیان در کشور انجام دهند، گفت : ضمن اینکه مردم نیز نباید به این افراد ترحم کنند؛ زیرا کمک های مردمی تعداد این افراد را درجامعه افزایش می دهد، بنابراین با شرایط حمایتی را از سوی دستگاه ها برای افراد نیازمند به وجود آورد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت ، معاون اجتماعی مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد متکدیان اتباع خارجی هستند،گفت: جمع آوری متکدیان بایستی در فرآیند اجتماعی حل شود. شاید بتوان به افرادی که در قالب باندهای سازمان یافته فعالیت می‌کنند، عنوان مجرم داد./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


7 − چهار =