مشاغل و اصناف پرخطر آذربایجان غربی از امروز تا یک ماه تعطیل می‌شوند

مشاغل و اصناف پرخطر آذربایجان غربی از امروز تا یک ماه تعطیل می‌شوند

آراز آذربایجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعطیلی همه مشاغل و اصناف پر خطر به جز گروه یک، از ساعت ۱۸ عصر امروز، سه‌شنبه به مدت یک ماه در هشت شهر این استان اجرا می‌شود.
علی مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هشت شهر شامل ارومیه، خوی، بوکان، مهاباد، میاندوآب، سلماس، پیرانشهر و نقده است که محدودیت های جدید در آنها به اجرا در می‌آید.
وی اضافه کرد: این طرح که از عصر امروز آغاز می‌شود، تا ۲۰ آذر امسال ادامه دارد و همه روزه، اکیپ های بازرسی در سطح شهرستان های هشت گانه موارد لازم را بررسی می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تنها مشاغل گروه یک شامل مراکز درمانی، داروخانه‌ها، امداد و نجات، آتش‌نشانی‌ها، آمبولانس‌ها و مراکزی که سرویس‌های عمومی مانند آب، برق، تلفن و مواد غذایی را در اختیار افراد قرار می‌دهند و مراکز توزیع مواد غذایی نظیر سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند پس از این ساعت فعالیت داشته باشند.
مصطفوی گفت: فرمانداران این شهرستان ها، مسوول اجرای دقیق این طرح هستند و نظارت جدی در این خصوص باید صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، مقررات تعطیلی مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در همه مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت کشور از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر اجرایی خواهد شد.
علاوه بر آن، ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در ۹ شهرستان اشنویه، نقده، پیرانشهر، بوکان، خوی، سلماس، ماکو، تکاب و مهاباد به صورت هفتگی اجرا می‌شود.
تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = پنج