مشارکت ۴۶.۳درصدی مردم آذربایجان غربی در انتخابات

مشارکت ۴۶.۳درصدی مردم آذربایجان غربی در انتخابات

آرزا آذربایجان- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ را ۴۶.۳ درصد اعلام کرد.
علی مصطفوی در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات آمار مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۶۵۲ نفر در انتخابات شرکت داشتند که این میزان ۴۶.۳ درصد واجدین شرایط را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: از میزان آرا اخذ شده ۹۲۴ هزار و ۷۲۷ نفر آرا صحیح بوده و ۱۷.۶ درصد شامل ۱۹۷ هزار و ۹۲۰ رأی آرا باطله هستند.
مصطفوی با بیان اینکه در بین نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با ۵۷۸ هزار و ۷۳۱ رأی شامل ۶۲.۴ درصد بیشتر آرا را به خود اختصاص داده است، افزود: عبدالناصر همتی ۲۰.۳ درصد آرا به میزان ۱۸۷ هزار و ۷۸۲ رأی، محسن رضایی میرقائد ۱۳.۳ درصد شامل ۱۲۲ هزار و ۷۸۳ رأی و محسن قاضی زاده هاشمی نیز ۳.۸ درصد شامل ۳۵ هزار و ۲۳۰ رأی را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه واجدین شرایط رأی در این دوره ۷۱.۸ درصد شامل دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر بود افزود: چایپاره با ۶۷.۶ درصد، چالدران با ۶۶.۳ درصد و پلدشت با ۶۶.۲ درصد بیشترین مشارکت در استان را داشته‌اند.
وی اظهار کرد: همچنین شاهین دژ با ۶۲.۹ درصد، ماکو با ۵۹.۶ درصد، تکاب با ۵۵.۴ درصد، خوی با ۵۱.۱ درصد، نقده با ۵۰.۴ درصد، میاندوآب با ۴۹.۹ درصد، سلماس با ۴۹.۷ درصد، سردشت با ۴۴.۹ درصد و ارومیه با ۴۳.۵۸ درصد در رتبه‌های بعدی مشارکت بیشتر در انتخابات ۲۸ خرداد قرار داشتند.
وی گفت: همچنین شهرستان‌های بوکان، مهاباد، پیرانشهر و اشنویه به ترتیب با ۳۰.۵ درصد، ۳۱.۷ درصد، ۳۵.۶ درصد و ۴۰.۷ درصد کمترین مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد امسال را به خود اختصاص دادند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد بدون کوچک‌ترین مشکل امنیتی و همچنین بدون کمبود تعرفه در هیچیک از شعبه‌های اخذ رأی برگزار شد، افزود: تاکنون تخلفی به ستاد انتخابات استان گزارش نشده است.
مصطفوی در خصوص شهرستان ارومیه نیز بیان کرد: در این شهرستان از مجموع حدود ۷۷۲ هزار واجد شرایط رأی دادن، ۳۳۶ هزار و ۳۳۵ نفر معادل ۴۳.۵ درصد در انتخابات شرکت کردند که از این تعداد، ۱۸۵ هزار و ۴۸۲ نفر به حجت الاسلام رئیسی، ۵۲ هزار و ۱۹۷ نفر به عبدالناصر همتی، ۳۷ هزار و ۷۰۷ نفر به محسن رضایی و ۱۲ هزار و ۲۷۷ نفر به امیرحسین قاضی زاده هاشمی رأی دادند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه گذشته، ۲۸ خرداد برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۲۰ ب.ظ

دیدگاه


− 1 = دو