- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مسیر قطور – رازی در خوی مسدود شد

Posted By admin On مرداد ۱۱, ۱۴۰۰ @ ۱۲:۳۷ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بر اثر بارش باران تابستانی و وقوع سیل، مسیر قطور – رازی در شهرستان خوی مسدود شده است.
ارسلان شکری در خصوص جزئیات وقوع سیل شب گذشته در خوی اظهار کرد: شامگاه دیشب بارش شدید باران در شهرستان خوی موجب جریان سیل و خسارت به جاده ارتباطی خوی به قطور _خوی به مرند و خوبی به چایپاره در نقاط مختلف شد.
وی ادامه داد: این مسیر در سه نقطه به طور کامل مسدود شده که از اولین لحظات وقوع سیل، راهداران مشغول فعالیت هستند و خودروهای در راه مانده را عبور داده اند.
شکری اضافه کرد: محور خوی – مرند نیز دچار آبگرفتگی و انباشت رسوب سیل شده که راهداران مشغول پاکسازی و عبور خودروها شده و تا اطمینان از رفع رسوب و عبور تمامی خودروها در محور حضور داشته اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در بخش صفائیه نیز تعدادی خانواده در روستای قارنجه و مسیر آب گرم در اثر ریزش کوه گرفتار شده اند که راهداران مشغول امداد رسانی هستند.
شکری با بیان اینکه بر اثر بارش باران و وقوع سیل پل لوله‌ای روستای بلجوک نیز تخریب و مسیر ارتباطی آن قطع شده است، ادامه داد: پنج دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر و چهار دستگاه کامیون از جمله ماشین آلات حاضر در محل وقوع سیلاب‌ها هستند و در صورت نیاز از ظرفیت ماشین آلات شهرستان‌های مجاور و بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مسیر سه راهی ایواوغلی تا سه راهی مراکان در محور خوی – ماکو با تلاش راهداران پس از سیلاب ناشی از بارش باران بازگشایی شده است، گفت: سیل خسارت زیادی به راه‌های اصلی و روستایی خوی وارد کرده که کارشناسان در حال ارزیابی خسارات هستند.
فرماندار ماکو نیز در خصوص خسارات سیل شب گذشته در این شهرستان گفت: به دنبال بارش شدید باران عصر روز یکشنبه، سیل به روستای ” هاسون” در این شهرستان خسارت وارد کرد.
علی محمدی ایروانلو افزود: با هماهنگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، خطرات احتمالی سیل در مسیل های این روستا برطرف شد اما یک دستگاه خودرو پراید دچار خسارات شده است.
وی افزود: اکیپ‌های راهداری و تیم‌های اداره آب، جمعیت هلال احمر و نیروهای خدماتی شهرداری ماکو به همراه تمامی ماشین آلات خود در محل سیل زده حضور دارند و در حال امداد رسانی و برآورد خسارات وارده به روستای سیل زده هستند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d9%82%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d9%88%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%af%d9%88%d8%af-%d8%b4%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.