مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان‌غربي:

مسکن مهر آذربایجان‌غربی در دهه فجر به ایستگاه آخر خواهد رسید

مسکن مهر آذربایجان‌غربی در دهه فجر به ایستگاه آخر خواهد رسید

گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: دهه فجر امسال تعداد ۲هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان خواهد شد و با تحویل این پروژه‌ها مسکن مهر استان به ایستگاه آخر می‌رسد.
به گزارش آرازآذربایجان ، محسن حمزه لو با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه مسکن مهر در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد ۲ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر تمام شده و کلید آن در دهه فجر امسال تحویل متقاضیان داده خواهد شد.
وی با اشاره به واحدهای تکمیل نشده پروژه مسکن مهر، بیان کرد: برای رفع موانع و تکمیل واحدهای ناتمام پروژه مسکن مهر جلسات کارگروه تخصصی برگزار می‌شود و طی این جلسات مشکلات به مرور دسته‌بندی و فاز به فاز موانع رفع و تحویل متقاضی داده خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص مراکز مذهبی و فرهنگی مجتمع‌های مسکن مهر، اذعان کرد: تهیه مقدماتی زمین و زیر ساخت‌های این مراکز بر عهده اداره راه وشهرسازی بوده اما متولی این امر دستگاه‌های اجرایی مربوطه است و اداره راه و شهرسازی به آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس برای ساخت مدرسه و اداره اوقاف برای ساخت مساجد در مجتمع‌ها اعلام نیاز کرده و برای احداث و بهره‌برداری دستگاه‌های متولی باید این اقدامات را انجام دهند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح مسکن مهر آذربایجان غربی در مجموع قرارداد ساخت ۴۰هزار و ۸۷۱ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و تعداد ۱۱ هزار رو۳۷ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر (درمجموع ۵۱ هزارو ۹۰۸ واحد) منعقد شدکه از پیشرفت فیزیکی ۹۶٫۴۰درصد برخوردار بوده و تعداد واحد کل با کسر پروژه‌های بدون تسهیلات ۴۹ هزار و ۷۹۰ واحد است.
حمزه لو اضافه کرد: با اجرای دستور مقام عالی وزارت پروژه‌های راکد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰درصد، پروژه‌های دارای پرونده حقوقی و پروژه‌های فاقد متقاضی از لیست پروژه‌های مسکن مهرحذف شده است.
وی عنوان کرد: علاوه بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح استان، از مجموع ۱۳ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح استان در ۵ شهر (اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، سلماس و تکاب) پروژه های طرح مسکن مهر به اتمام رسیده و در پنج شهر (ماکو، خوی، نقده، شاهین دژ و بوکان) پروژه های مسکن مهر از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۸درصد برخوردار بوده که حداکثر در نیمه اول سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان خواهند شد.
مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مسکن مهر سه شهر ارومیه، مهاباد و سردشت نیز طی سال جاری تکمیل خواهند شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 36