مسوولان پیام شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنند

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان ضمن برقراری پیوند محکم باخانواده شهدا در انتقال معنویت و پیام شهدا به نسل کنونی جامعه اقدام کنند. به گزارش آراز آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز با محوریت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: خانواده شهدا باید با شهید خود ارتباط معنوی برقرار کنند و راه ارتباط با شهدا ادامه دادن راه آن هاست.
وی ادامه داد: شهدا نخستین افرادی هستند که به خیل عظیم بهشتیان در می‌آیند چون خداوند باری تعالی شهدا را شفاعت می‌کند.
وی افزود: مادران شهدا نیز ارج و قربی همچون شهدا در بارگاه الهی دارند چرا که شهدا آنها را هم در روز قیامت شفاعت خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه بیان کرد: مقام شهادت در دین اسلام بسیار زیاد است بطوریکه تمامی معصومین (ع) با شهادت از دنیا رفته اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مقام شهادت در دین اسلام به حدی بالاست که حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند اگر شهادت نبود لحظه ای بین شما مردم نمی ماندم.
وی تأکید کرد: مسئله شهادت به قدری با اهمیت است که در بیان نمی گنجد ازاینرو باید خانواده شهدا به این مقام شهیدشان افتخار و مباهات کنند.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم شهدا را برگزیدگان خداوند و انبیاء الهی دانست و گفت: خانواده شهدا، الگوی استقامت و ایثار برای جامعه هستند و منزلت و جایگاه آنان، کمتر از شهیدان نیست. مهدی فعال افزود: بی‌شک امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی است که این نقش و جایگاه باید بیش از پیش در جامعه تبیین و تشریح شود.
آذربایجان غربی دارای سه هزار مادر شهید و سه هزار و ۲۰۰ همسر شهید و ۲ هزار زن شهیده و جانباز است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


8 + = نُه