- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مسوولان در آذربایجان‌غربی بیش‌ازپیش به کیفیت نان نظارت کنند

Posted By admin On بهمن ۲, ۱۳۹۸ @ ۱۲:۰۰ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ارتقای سطح کیفی نان تولیدی در نانوایی‌های این استان باید در اولویت قرار گیرد و متولیان بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.
بهنام شهدی در جلسه تنظیم بازار آذربایجان‌غربی افزود: رسیدن گندم با کیفیت به دست نانوایان در پخت بهداشتی و مناسب نان حائز اهمیت است و مسوولان باید در فرآیند تولید و عرضه نان به کیفیت گندم نیز توجه داشته باشند.
وی اظهار داشت: نظارت بر کیفیت گندم وارداتی و مبارزه با آفت‌ها در گندم تولید داخل به صورت مستقیم در کیفیت نان تولیدی تاثیرگذار است و روندرو به بهبود کیفیت نان باید طی سال آینده در سطح استان مشاهده شود.
وی با اشاره به افزایش هزینه‌های ساخت‌وسازها نیز اظهار داشت: طبق قانون از تاریخ ٢۵ آبان ماه امسال هرگونه افزایش قیمت در مصالح بدون نظر کارگروه تنظیم بازار غیرقانونی است.
وی تاکید کرد: مسوولان سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی مدارک قانونی و درخواست خود را در خصوص افزایش قیمت مصالح ارائه کنند تا در ستاد تنظیم بازار استان مورد بررسی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مسئله صادرات سیب این استان، گفت: صادرات سیب از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد استان برخوردار بوده و روند عرضه آن روان‌سازی شده‌است.
شهدی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت صادرات سیب در اولویت کار مسوولان مرتبط است، گفت: این مساله با جدیت پیگیری می‌شود تا کشاورزان متضرر نشوند.
وی تاکید کرد: بحث نظارت مستمر بر بازار و نحوه عرضه کالا و خدمات نیز باید به اولویت مسوولان تبدیل شود تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه طی دی ماه امسال سه میلیون و ٩٨٣ هزار قطعه در مرغداری‌های استان جوجه‌ریزی می‌شود، گفت: نیاز ماهانه استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است و با این آمار هیچ کمبودی را در بخش تامین مرغ بازار مصرف وجود ندارد و همچنین افزایش قیمتی را نیز شاهد نخواهیم بود.
رسول جلیلی با اشاره به ذخایر کالاهای اساسی اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و ۴١٠ تن مرغ منجمد در انبارهای آذربایجان‌غربی ذخیره موجود است.
وی تاکید کرد: ٢٠٠ تن گوشت قرمز منجمد طرح معیشتی در حال توزیع بوده و ذخیره ٣٠٠ تن از این محصول نیز آغاز شده‌است.
وی بیان کرد: مجوز تولید ۴٠ هزار قطعه تخم‌مرغ و ٣٠٠ هزار قطعه مرغ گوشتی در داخل آذربایجان‌غربی گرفته شده و از این لحاظ کمبودی را در بازار ماه رمضان نخواهیم داشت.
وی با اشاره به افزایش قیمت سیب و پیاز در بازار استان، اظهار داشت: افزایش قیمت برخی کالاها به دلیل شرایط اقلیمی و برخی نیز بر اساس میزان عرضه و تقاضاست که باید این مسئله برای مردم تبیین شود که نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.
در ادامه این جلسه حاضران نظرهای خود را برای رصد و کنترل دقیق بازار ارائه کردند و تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها سنجیده شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%d8%a7%d8%b2%d9%be%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.