مسجد تاریخی سردار ارومیه حفظ و مرمت می‌شود

مسجد تاریخی سردار ارومیه حفظ و مرمت می‌شود

آراز آذربایجان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: مسجد تاریخی سردار ارومیه بر اساس تفاهمات به عمل آمده با هیئت‌امنا این مسجد حفظ و مرمت می‌شود.
جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: به‌تازگی با امام جماعت و اعضای هیئت امنای این مسجد دیدار و گفتگوهای لازم انجام شده و مقدمات لازم برای مرمت آن فراهم آورده شده است.
وی تصریح کرد: در آخرین بازدید از این مسجد که روز گذشته انجام شد کرد برای بخش‌هایی که به مرمت فوری نیاز دارند دستورات لازم صادر شد.
جباری گفت: یکی از اصلی‌ترین مأموریت های این اداره کل حفظ و مرمت مساجد تاریخی در سطح استان است و بر همین اساس مرمت مسجد جامع ارومیه در چند سال اخیر انجام شده و هم اینک در اختیار کسبه بازار قدیمی ارومیه و اهالی این شهر قرار گرفته و جزو مقاصد سفر گردشگران نیز برای بازدید به شمار می‌آید.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در طور سال اقدامات مرمتی برای مساجدی که در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده‌اند انجام می‌شود و مسجد سردار نیز از جمله این مساجد است.
وی گفت: مسجد تاریخی سردار ارومیه بر اساس تفاهمات به عمل آمده با هیئت‌امنا این مسجد حفظ و مرمت می‌شود.
جباری افزود: مسجد سردار ارومیه از بناهای تاریخی دوره قاجار است که در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه و در امتداد راسته غلام خان قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 4