مسابقات جام تموز با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر پایان یافت

مسابقات جام تموز با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر  پایان یافت

گروه خبر: چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان ?جام تموز? که طی یک هفته به میزبانی ارومیه برگزار شد با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر شش رشته ورزشی به کار خود پایان داد.
در آخرین و هفتمین شب از برگزاری این جشنواره در دیدار رده بندی فوتبال، تیم‌های تهران و دیانای عراق به مصاف هم رفتند که در نهایت تهران با نتیجه ۳ بر ۲ از سد تیم عراقی عبور کرده و در جایگاه سوم ایستاد.
برای تیم تهران راموئیل یوحنایی در دقایق ۸ و ۴۷ دو گل و برونئیل دانیال زاده در دقیقه ۲۸ یک گل به ثمر رسید و گل‌های تیم دیانا توسط عدنان سامی در دقایق ۱۲ و ۴۳ درون دروازه تهران شد. در دیدار فینال دو تیم عراقی بین‌النهرین و آنکاوا به مصاف هم رفتند.
در این دیدار حساس و نفس گیر که با استقبال پرشور و تماشای صدها آشوری حاضر در باشگاه آشور ارومیه برگزار شد تیم آنکاوا موفق شد با کسب نتیجه ۲ – ۱ بر حریف خود غلبه کرده و کاپ قهرمان جام چهاردهم را بالای سر ببرد.هر دو گل آنکاوا توسط سلوان جمال در دقایق ۲۶ و ۳۳ به ثمر رسید و تک گل بین‌النهرین در دقیقه ۸ بازی توسط روماریو گورگیز به ثمر نشست.قضاوت هر دو دیدار رده بندی و فینال توسط بهنام اختیاری و محمد ملکی انجام شد و گورگیز گورگیز و ادموند آندریوس به عنوان داور کنار و داور سوم ایفای نقش کردند.
در این دیدارها سیلوان جمال از تیم آنکاوای عراق و ایوان رومانف از گرجستان هر دو با ۵ گل زده آقای گل جام چهاردهم شناخته شدند.
جایزه بهترین و فنی‌ترین بازیکن به میلاد روزگار از تیم آنکاوا رسید و تیم ارمنستان نیز به عنوان تیم اخلاق معرفی شد.
**در مسابقات بسکتبال تیم‌های آشور مردان و زنان ارومیه با شکست حریفانی از عراق و تهران که به صورت رفت و برگشت برگزار شد موفق شدند در مجموع به مقام نخست رسیده و کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند.
**در دیدارهای تنیس روی میز بزرگسالان نوئل آغاسی از اهواز، دیوید یونان از ارومیه و ویلبرت کرمیان از اهواز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و در بخش جوانان نیز گوگیز زارع، ادویشو اندریوس و سرگیز زارع هر سه از ارومیه مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
**در رقابت‌های شطرنج ۴۷ ورزشکار از کشورهای روسیه، گرجستان، عراق، تهران، اهواز و ارومیه شرکت داشتند که رقابت‌های خود را در هفت دور سوئیسی برگزار کردند.در پایان در بخش بزرگسالان آرتین خدایی، هرمز یونن و ریچارد یونن و در بخش جوانان رامان کیواکیور، دانیل یوسف و سرگیز بابایی هر شش نفر از ارومیه مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
**در دیدارهای تنیس خاکی ۱۶ تنیسور از کشورهای کانادا، عراق و ارومیه حضور داشتند که ورزشکاران کانادایی و عراقی به دیدار فینال راه یافتند.
*تیم‌های شرکت کننده در جام تموز حامل پیام صلح ایران هستند
سرمربی تیم فوتبال گرجستان گفت: تیم‌ها و ورزشکاران شرکت کننده در جام تموز آشوریان جهان به میزبانی ارومیه حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران به اقصی نقاط جهان هستند.جیمشر بیقاش افزود: تیم ما تاکنون در ۱۲ دوره قبل این مسابقات حضوری مستمر و مداوم داشته است.وی اظهار کرد: روند رو به رشد این مسابقات از نظر کیفی و کمی هر سالی که می‌گذرد کاملا مشهود است و ما هر ساله به اشتیاق خاصی برای شرکت در جام تموز ارومیه لحظه شماری می‌کنیم.
وی کسب عنوان آقای گل این دوره از مسابقات توسط ایوان رومانف با ۵ گل زده را موفقیت خوبی عنوان کرد و افزود: امسال تیم آشور ب گرجستان را با ترکیبی از فوتبالیست‌های جوان و کم تجربه به ارومیه آوردیم و این امر به جهت پشتوانه سازی و آینده تیم‌های کشورمان بسیار موثر و ارزشمند است.وی ادامه داد: تیم گرجستان با ترکیبی از ۱۸ ورزشکار، مربی و سرپرست در رشته های شطرنج و فوتبال عازم این دوره از مسابقات تموز شده است.
وی ادامه داد: مهمان نوازی ایرانیان و به خصوص مردم مهربان و مهمان دوست ارومیه اشتیاق ما را برای حضور در این رقابت‌ها بیشتر کرده است و ما با خاطرات خوشی این شهر را به سوی کشور خود ترک کرده و حامل پیان صلح و دوستی مردم ایران به هم‌وطنان خود هستیم.
چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جام تموز در شش رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی از عصر دوشنبه /۱۳ مرداد ماه/ آغاز شده و به مدت هفت روز پی گیری شد.
در این جشنواره ۲۷۵ ورزشکار خارجی و داخلی از کشورهای عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه، دانمارک و شهرهای ارومیه، تهران، اهواز و پردیس کرج در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه با هم به رقابت پرداختند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


شش + 8 =