- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مسئولین عالی قضایی نگاهی ویژه‌ به شرایط مرزی آذربایجان غربی داشته باشند

Posted By admin On اسفند ۴, ۱۳۹۸ @ ۱۰:۲۹ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: مسئولین عالی قضایی کشور نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند و با دید متفاوت از سایر استانها نسبت به ارائه خدمات و امکانات به این استان عنایت فرمایند.
به گزارش آرازآذربایجان ، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در موضوعات مالی و مهریه و جرایم غیر عمد نهایت تلاش را کرده‌ایم که کمترین زندانی را در این موضوعات داشته باشیم و باید از تاسیسات و ارفاقات قانون مجازات اسلامی استفاده مطلوب و بهینه نمود. علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری استان آذربایجان غربی گفت: برای اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضاییه در ابعاد مختلف در استان همت خوبی ایجاد شده و یک عزم جهادی به تمام معنا برای پیشبرد اهداف و دستورالعملهای رئیس قوه در جریان است.
گروسی ادامه داد: در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانها تلاشهای بی وقفه‌ای هم در کمیته و هم توسط دادستانها و معاونت‌های دادگستری استان آذربایجان غربی و هم همکاران اداره کل زندانهای استان انجام شده است.
این مقام قضایی در ادامه گفت: نکته مهمی که در استان آذربایجان غربی وجود دارد و آن را با بسیاری از استانهای کشور متمایز می‌کند، ویژگی‌های خاص آن، از جمله مرزی بودن آن با چندین کشور همسایه و فراوانی بسیاری از جرایم مرزی و امنیتی و قاچاق می‌باشد که این امر موجب فراوانی بزهکار و در نتیجه افزایش آمار زندانیان است و می‌طلبد که مسئولین عالی قضایی کشور نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند و با دید متفاوت از سایر استانها نسبت به ارائه خدمات و امکانات به این استان عنایت فرمایند.
گروسی افزود: به اکثر موضوعاتی که محکومین به علت آنها زندانی شده‌اند ورود کرده‌ایم و خصوصاً در موضوعات مالی و مهریه و جرایم غیر عمد نهایت تلاش را کرده‌ایم که کمترین زندانی را در این موضوعات داشته باشیم و از تاسیسات و ارفاقات قانون مجازات اسلامی باید استفاده مطلوب و بهینه نمود.
رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: از همکاران خود در کلیه محاکم استان می‌خواهم که از این تاسیسات خصوصاً مجازاتهای جایگزین حبس، آزادی مشروط، تعلیق مجازات و تعلیق تعقیب وفق قانون استفاده نمائید.
در ادامه این جلسه رحیمی مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندانهای کشور، گفت: در بازدیدی که از زندانهای استان داشتیم دیدیم که همکاران قضایی و اداری استان در کنار هم نهایت تلاش و کوشش را برای پیشبرد کارها دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.
رحیمی ادامه داد: الحمداله از ظرفیت‌های قانونی و تاسیسات جدید در استان آذربایجان غربی خوب استفاده می‌شود که این امر کمک شایانی به کاهش جمعیت کیفری زندانها خواهد داشت.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%d9%8a%d9%86-%d8%b9%d8%a7%d9%84%d9%8a-%d9%82%d8%b6%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%d9%8a-%d9%88%d9%8a%da%98%d9%87%e2%80%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.