- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مسئولان مشکلات را به گردن دیگری نیندازند

Posted By admin On خرداد ۲۷, ۱۳۹۹ @ ۱۲:۰۳ ب.ظ In اخبار ویژه,سیاسی,ماکو | No Comments

گروه خبر:نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که وضع فرهنگی کشور مورد قبول دین و انقلاب نیست، گفت: فضای فرهنگی کشور و از هم گسستگی فضای مجازی، با فرهنگ دینی و اسلامی فاصله دارد و مسئولان فرهنگی باید به آنچه که وظیفه‌ آن‌هاست عمل کنند و به جای پیدا کردن راه‌ حل مناسب، مشکلات را به گردن دیگری نیاندازند. محمد علیپور با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در آغاز مجلس یازدهم اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب باید نقشه راه مجلس و نصب العین نمایندگان قرار گیرد و همه در جهت تحقق آن قدم بردارند.
وی ادامه داد: امروز برخی بر این عقیده هستند که مجلس جایگاه خود را در رأس امور بودن از دست داده است و وکلای مردم با خدمات خود می‌توانند مجلس را به جایگاه اصلی خود که همان رأس همه امور بودن است، برگردانند.
نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های مجلس یازدهم برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، بیان داشت: وظیفه مجلس ریل‌گذاری در حوزه‌های محتلف از جمله فرهنگ و اقتصاد که از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب از مجلس کنونی است، می‌باشد و همه دستگاه‌های دولتی هم باید از این ریل‌گذاری‌ها برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب تبعیت کنند.
وی اظهار کرد: مجلس یازدهم همه همت خود را جهت حل مشکلات موجود در جامعه به کار گرفته است و بعد از نهایی شدن کمیسیون‌ها، حرکت واقعی مجلس شروع خواهد شد و یقینا یکی از حوزه هایی که به آن ورود جدی خواهد داشت، حوزه فرهنگ است.
علیپور با تاکید بر این‌که وضع فرهنگی کشور مورد قبول دین و انقلاب نیست، گفت: فرهنگ حاکم بر کشور و از هم گسستگی فضای مجازی، با فرهنگ دینی و اسلامی فاصله دارد و همه مسئولان فرهنگی باید به آنچه که وظیفه‌ آن‌ها است، عمل کنند، اما باعث تاسف است که متولیان به جای پیدا کردن راه‌ حل مناسب مشکلات را به گردن دیگری می‌اندازند و خود از بار مسولیت شانه خالی می‌کنند.
وی، فرهنگ و اقتصاد را دو بال پیشرفت کشور دانست و افزود: امروز فرهنگ و اقتصاد به هم وابسته هستند و برای رسیدن به استقلال سیاسی و اقتصادی، باید فرهنگ را اصلاح کنیم و به استقلال فرهنگی دست یابیم تا در مقابل تهاجمات دشمن مصون بمانیم.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود در کمسیون اقتصادی مجلس، گفت: امروزه گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و عدم ثبات اقتصادی به مردم فشار آورده است و حل این مباحث باید در اولویت برنامه‌های مسئولین و نمایندگان مجلس قرار گیرد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در پیشرفت اقتصادی کشور افزود: آذربایجان‌غربی از لحاظ کشاورزی یک استان حاصلخیز است و وجود ظرفیت‌های کشاورزی، دامداری، معادن‌های مختلف، وجود منطقه آزاد و هم‌مرزی با سه کشور ظرفیت بسیار مهمی برای توسعه صادرات در کشور فراهم‌ کرده است و باید از این فرصت استفاده شود و هم‌گرایی و هم‌فکری نمایندگان استان و مسولین استانی می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.
علیپور ادامه داد: سال‌هاست که رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی و بی‌نیاز کردن کشور به صادرات نفت تاکید داشتند، اما مورد غفلت قرار گرفته است و تحریم‌های نفتی و جلوگیری از صادرات این محصول زمینه را برای صادرات محصولات کشاورزی و ارز آوری آن فراهم کرده است و آذربایجان‌غربی می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه صادرات است.
وی به وجود معادن در استان اشاره کرد و گفت: خام فروشی معادن یکی از مشکلات مهم در استان است که ایجاد صنایع تبدیلی هم موجب اشتغال و هم موجب رونق تولید خواهد شد و اگر صنایع تولیدی و تبدیلی در استان فعال باشد می‌تواند موجب ارز آوری به کشور شود.
نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قاچاق دام در استان، تاکید کرد: آذربایجان‌غربی قطب پرورش دام است و متاسفانه عدم وجود برنامه موجب شده است که دام‌های استان به کشورهای همسایه قاچاق شود و کشور اقدام به واردات گوشت کند و همین امر ارز را کشور خارج می‌کند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از حوزه، وی در پایان با اشاره به بازارچه مرزی در ماکو گفت: نباید بازراچه‌های مرزی فقط به محلی برای واردات تبدیل شوند، بلکه باید از ظرفیت این بازارچه‌ها برای توسعه صادرات استفاده کرد و وجود جمهوری خود مختار نخجوان با بیش از چهارصدهزار جمعیت، و کشورهای عراق و ترکیه بهترین فرصت برای صادرات محصولات تولیدی در استان است که باید این امر با برنامه‌ریزی‌های مختلف تسهیل شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%af%d9%8a%da%af%d8%b1%d9%8a-%d9%86%d9%8a%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.