نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي :

مسئولان در رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر کوتاهی کرده اند

مسئولان در رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر کوتاهی کرده اند

گروه خبر:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که کاندیداها باید رسیدگی به قشر آسیب پذیر را اولویت کار خود قرار دهند ادامه داد: تاکنون در رسیدگی به حاشیه شهر، کوتاهی جدی از سوی مسئولان انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در رابطه با مسئله انتخابات و رفتار کاندیداها در این برهه حساس جامعه گفت: انتخابات، نشان از ظرفیت های نظام مقدس اسلامی بوده و ایجاد فضای باز برای این اقدام، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را می رساند.
وی با بیان این که همانند این اقتدار در کشورهای مختلف، وجود ندارد افزود: در هیچ کشوری مشاهده نشده است که نامزدهای انتخاباتی به راحتی و آزادی بیان، صحبت های خود را به گوش مردم کشور خویش برساند لذا این حرکت برای مملکت ما قابل تقدیر می باشد.
قریشی با اشاره به رعایت مسائل مهم توسط کاندیداها عنوان کرد: هر کاندیدا باید تجدید نیت را در نظر بگیرد؛ بدین معنی که لله وارد عرصه شوند و بخاطر قدرت مداری و رسیدن به مال و منان، انتخابات را پیشه راه خود قرار ندهند.وی با بیان این که نامزدها نباید از تخریب یکدیگر برای جذب آرا استفاده نمایند اظهار کرد: مشاهده می_شود که در بین کاندیداها، برخی به بد اخلاقی دچار شده و به جای بیان ظرفیت ها و قابلیت های شخصی، نسبت به واکاوی ضعف های دیگران می پردازند.
امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: رفتار عاقلانه و منطقی از دیگر بحث هایی است که باید به آن توجه شده و افراد کاندید متانت خود را در این عرصه حفظ کنند؛ یعنی کسی که رای نیاورد آن را برای خویش کسر شان تلقی نکند و در زمینه های دیگر به مردم خدمت کند و یا کسی که رای اکثریت را جذب نموده، نسبت به مسئولیت خود حساس باشد.
وی با بیان این که کاندیداها باید رسیدگی به قشر آسیب پذیر را اولویت کار خود قرار دهند ادامه داد: تاکنون در رسیدگی به حاشیه شهر کوتاهی جدی از سوی مسئولان انجام شده است؛ نباید کاری کرد که رهبری برای بررسی وضع این قشر وارد گود شود و کم اهمیتی مسئولین موجب ناراحتی مقام معظم رهبری گردد.
قریشی تصریح کرد: مردم جامعه ما روز به روز فهیم تر از گذشته می شوند، به همین دلیل نامزدها نباید شعارهای بیهوده بدهند؛ افراد کاری که واقعا می توانند انجام دهند را بیان کنند در غیر این صورت وعده پوچ ندهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که نارضایتی مردم سبب غضب پروردگار می_شود افزود:نسبت به انجام کار در راه خدمت به مردم، باید توان خویش را در نظر بگیریم لذا کسی که فقط شعار می دهد یقیناً موفق نخواهد شد.
وی با توصیه به مسئولان ستادها گفت: میلان ستادها، اخلاص را در نظر بگیرند، دین، تقویت نظام و خدمت به مردم اولویت کار باشد و همچنین به حق الناس نیز توجه شود؛ آلودگی سطح شهر با چسباندن کاغذ و ایجاد آلودگی صوتی در ستادها، جهت مجذوب کردن مردم نظم اجتماعی را برهم می زند و نشان از پایین بودن ادب رفتار است.
قریشی با بیان این که موسیقی های انقلابی باید چاشنی قضیه باشد عنوان کرد: فردی که از قابلیت کمتری برخوردار است از موسیقی برای پر کردن وقت استفاده می کند؛ افراد باید با مطالعه و برنامه به ذهن مردم خطور کنند.
وی با پاسخ به این سوال که مردم در انتخاب فرد اصلح باید چه ویژگی هایی را مد نظر قرار دهند ادامه داد: کاندیداها با توجه به ظرفیت های داخلی، پرهیز از برون نگری، توجه به مستضعفان و برنامه ریزی صحیح می توانند اوضاع کشور را بهتر نموده و این اقدام، عزت ملی را نیز حفظ نمایند.
قریشی با اشاره به این خداوند در قرآن کریم فرموده “هرکسی که تقوا داشته باشد، خدا به آن قدرت تشخیص می دهد” خاطرنشان کرد: پای کار بودن و اهمیت به شاخص ها، ارزش قائل شدن به معیارها، چه در سطح شهر یا کشور، ویژگی هایی است که مردم با در نظر گرفتن آن ها می توانند نسبت به برگزیدن فرد اصلح بپردازند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 8 =