مسئولان با پاسخگویی به مشکلات از نارضایتی عمومی جلوگیری کنند

گروه خبر: امام جمعه قوشچی با بیان اینکه مسئولان با پاسخگویی به مشکلات از نارضایتی عمومی جلوگیری کنند ، گفت: بی شک مسئولان نباید در شرایط بد اقتصادی به تفریح روی آورده بلکه باید در تلاش برای رفع آن باشند.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام حیدر عباسی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه قوشچی با اشاره به تشکیل اجلاسیه نمایندگان خبرگان رهبری اظهار کرد: بیشترین خواسته نمایندگان در این اجلاسیه از سه قوه این بود تا به مشکلات معیشتی مردم توجه داشته باشند.
وی گفت: در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای خبرگان رهبری نیز رهبری فرمودند که باید مراقب بود که مشکلات کشور بیش از اندازه برجسته نشده و مردم از نظام دلسرد نشوند و همه مردم و مسئولان باید دست در دست هم داده و مشکلات را مرتفع کنند.
وی تصریح کرد: ایشان فرمودند باید در مقابل فشارهای مختلف خارجی ایستادگی کرده و سیاه‌نمایی‌های آنان را خنثی کرد و علاوه بر آن رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر بخواهیم از مراحل دشوار مملکت عبور کرده تا دشمن ناکام شود، باید به طور شبانه‌روزی کار کرده تا در مقابل دشمن پیروز شد.
امام جمعه قوشچی افزود: بی شک در این شرایط بد اقتصادی مسئولان باید به مشکلات رسیدگی کنند نه اینکه خود به تفریح بپردازند چون نارضایتی عمومی را در پی دارد و از مسئولان نیز انتظار می رود در این شرایط حساس، پاسخگوی مشکلات مردم و در کنار آنان باشند تا مردم دلگرم شوند.
*باید با اتحاد و وحدت در برابر زورگویی‌های دشمن ایستاد
در ادامه ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پیرانشهر با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با تبریک هفته تعاون اظهار کرد: تعاون وسیله‌ای برای اشتغال و بی‌نیازی مردم و وسیله‌ای برای پیشرفت اقتصادی است.وی در ادامه با اشاره به نزدیکی به ایام ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) بیان کرد: مردم در این ایام نباید در مراسمان شادی و جشن شرکت کرده بلکه باید حرمت محرم و عزاداری ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش را حفظ کنند.
امام جمعه پیرانشهر گفت: امام حسین(ع) فردی بود که در برابر ظالمان ایستاد و جان خود را فدا کرد و برای همین»سیدالشهدا(ع)« لقب وی شد چون ایشان الگویی برای تمامی مسلمانان جهان است که در برابر ظلم ایستاد و هرگز تسلیم نشد.
وی در ادامه نیز با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام اسلامی اظهار کرد: نباید مسلمانان در برابر ظلم و فشار دشمن ضعیف باشند بلکه باید با اتحاد و وحدت خود در برابر زورگویی‌های دشمن بایستند.
محمودی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند باید مسئولان کار جهادی انجام داده تا تورم و گرانی هیچ تاثیری در اوضاع معیشتی مردم نگذارد و علاوه بر آن مردم نیز باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و مشکلات را تحمل کنند.
*ضرورت تعامل مسولین قوای مختلف برای گذر از وضعیت موجود
در ادامه حجت‌الاسلام محمد خانبابایی امام جمعه نوشین شهر ضمن تسلیت پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم، با عنایت به قرار گرفتن در روز تکریم خانواده و ایام نزول سوره هل اتی و جریان مباهله با موضوع الگوی خانواده اسلامی و تبیین مباهله، پنج تن آل عبا را خانواده موفق و الگویی دانست که اسلام و مسلمانان آبرویش را مدیون آنها است.
وی، دعوت به مباهله مسیحیان نجران توسط نبی مکرم اسلام(ص) را دلیل روشنی بر حقانیت اسلام و سند زنده ای بر عظمت اهل بیت دانست که پیامبر(ص) موظف بود طبق قرار با مسیحیان نجران در مباهله عرضه کند و زنان و فرزندان و نفس پیامبر مصادیقی غیر از این ۴ نفر نداشت که پیامبر را در روز مباهله همراهی کردند.
امام جمعه نوشین شهر در خطبه دوم نماز ضمن گرامیداشت جشن عاطفه ها و تقدیر از زحمات کمیته امداد، مردم را جهت مشارکت در این جشن و امر خدا پسندانه که در آغاز سال تحصیلی به یاری دانش آموزان بی بضاعت می_شتابند دعوت کرد.
وی با اشاره به جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری و دیدارشان با مقام معظم رهبری و بیانات راهگشای رهبری، وظیفه دولت و مردم را در عرصه جنگ اقتصادی و رسانه ای سنگین توصیف و تعامل مسولین قوای مختلف را برای گذر از وضعیت موجود ضروری دانست.
امام جمعه بخش نازلو راه برون رفت از وضعیت موجود را با استناد به فرمایشات رهبر عزیز انقلاب، مدیریت جهادی دولتمردان و همراهی و همکاری سایر دستگاهها و استفاده از توانمندی های داخل نظام و تحت تاثیر قرار نگرفتن مردم در جنگ رسانه‌ای دشمن دانسته و متذکر شد کسانی که داعی دار ملی گرایی و سلطنت هستند بدانند که ملی گرایان و اسرائیل و وهابیها هم صدا و متحد شده و آنها را تحریک به تشدید تحریم ها برای فلج کردن مردم و نظام اسلامی می کنند و داعیه وطن پرستی هم دارند.
حجت‌الاسلام خانبابایی با اشاره به آغاز ماه محرم بر حضور پرشور مردم در مساجد و حسینیه_ها و مجالس عزاداری تاکید نموده و به عموم مردم توصیه کرد که در مساجد درس ها عبرتهای عاشورا را از منابر علما استفاده کنند و نگذارند مساجد کم رونق شوند چون هدف دشمن هم خالی شدن مساجد، ترویج خرافات در عزاداریها و ایجاد اختلاف بین عزاداران ذکر بوده و همگان باید به حفظ هوشیاری و همکاری با نیروی انتظامی و بسیج و همیاران پلیس دسته_های عزاداری و اخلاص در عزاداریها کوشا باشند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 2