رئيس کل دادگستري استان:

مسئولان با خدمات شایسته دین خود را به آذربایجان غربی اداء نمایند

مسئولان با خدمات شایسته دین خود را به آذربایجان غربی اداء نمایند

گروه خبر:رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه مسئولان با خدمات شایسته دین خود را به آذربایجان¬غربی اداء نمایند گفت: باید با سرعت و انسجام بیشتر به مردم استان خدمت کنیم .
به گزارش آراز آذربایجان ، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان در نشست فصلی روسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان آذربایجان غربی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور و هوشمندی ارزشمند مردم همیشه در صحنه در محکوم و خنثی نمودن فتنه اخیر دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقدیر و تشکر از حضور مسئولان، خصوصاً بسیجان در صحنه و روساء و دادستانهای حوزه های قضایی در خنثی نمودن این فتنه گفت: امروز مردم ما شایسته بهترین خدمت هستند و باید با سرعت و انسجام بیشتر به مردم استان خدمت کنیم و دین خود را ادا نماییم، چرا که امروز هیچ امری واجبتر از این نیست.
گروسی افزود: افزایش قیمت بنزین موجب فشار زیاد بر مردم است و دولت در مرتبه اول باید رفاه مردم را تامین کند و دستگاه قضایی نیز می بایست بر امور اقتصادی، خصوصاً افزایش نرخ کالاها نظارت کافی و لازم داشته باشد.
وی ادامه داد:وحدت و انسجام دستگاهها بسیار مهم است و ما مسئولان باید با وحدت کامل به خدمت رسانی و حل مشکلات معیشتی مردم بپردازیم و در جهت تامین آسایش مردم از هیچ اقدامی فروگذار نباشیم. در حوزه نظارت و قضاوت نیز باید در گشایش مشکلات تولید کمک کنیم و یک نگاه اجتماعی و مصلحتی به اجرای حکم در خصوص واحدهای تولیدی داشته باشیم و نگذاریم مشکلات بیشتری برای فعالان تولید و اقتصاد پیش آید.
این مقام قضایی افزود: آسیبها در حوزه کاری دستگاه قضایی زیاد است و دست اندرکاران دستگاه قضایی باید بسیار مراقبت کنند تا دچار این آسیب ها نشوند. با خود کنترلی می توان نتایج خوبی گرفت. مدیران حوزه های قضایی در شهرستانها الویت خود را پیشگیری از هر نوع آسیب در حوزه کاری خود و زیرمجموعه خود قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان داشت:هجمه هایی علیه دستگاه قضایی در بین مردم دیده می شود که این هجمه ها معمولاً از سوی افرادی انتشار می یابد که از اجرای عدالت در دستگاه قضایی متضرر شده اند و یا کسانی که دانش حقوقی کافی در امور حقوقی ندارند. باید تلاش کرد با اطلاع رسانی مطلوب به مردم و نیز افزایش دانش حقوقی مردم در مقابل این هجمه ها ایستاد، البته این نوع شایعات و هجمه ها نمی تواند مانع اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم در دستگاه قضایی شود.
وی در ادامه گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، در حوزه های قضایی باید تحت نظارت مسئولین قضایی استان باشند این دفاتر کمک شایانی به دستگاه قضایی کرده اند ولی باید مراقبت کرد خدای نکرده تبدیل به بنگاه اقتصادی نشوند و بدون توجه به خواسته مردم یا موضوع شکایت آنها، دادخواست یا شکایتی تقدیم شود بدون اینکه نتیجه ای برای مردم داشته باشد و باید قبل از طرح دعوی یا شکایت موضوع کاملاً بررسی کارشناسانه شود.
در ادامه قاسمی معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان و دبیر جلسه گفت: این جلسه فرصت مناسب و مفیدی است برای ایجاد هماهنگی مطلوب روساء و دادستانهای حوزه های قضایی استان که با هماهنگی کامل با مرکز استان، نسبت به اجرای سیاستهای اعلامی استان و دستورالعمل های ابلاغی، اقدامات لازم را انجام دهند.
معاون برنامه ریزی استان در ادامه به ارائه گزارش مفصلی از عملکرد حوزه های قضایی پرداخت و بخشنامه های اخیرالصدور ریاست محترم قوه را هم مورد تاکید قرار داد و از روساء و دادستانها خواست تا نسبت به اجرای آنها اقدامات لازم را معمول نمایند.
در این جلسه حبیبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، با اشاره به قانون انتخابات از روسای حوزه های قضایی و دادستانها خواست تا اقدامات لازم را در جهت نظارت به نحوه اجرای انتخابات در استان انجام دهند و وظایف محوله را وفق قانون که در هیات اجرایی انتخابات است با دقت انجام دهند و همکاری لازم را با فرمانداری ها و هیاتهای اجرایی داشته باشند. همچنین حبیبی در ادامه صحبت خود برخی وظایف عمومی دادستانهای استان را یادآور واز ایشان خواست به عنوان مدعی العموم در اجرای عدالت واحقاق حقوق مردم با تلاش مضاعف اقدام نمایند وبر عملکرد سایر ارگانهای دولتی هم نظارت قانونی داشته باشند.
دراین نشست که حدود چهار ونیم ساعت به طول انجامید معاونین دادگستری کل استان یک به یک به ایراد سخن پرداخته وانتظارات خود از روسا ودادستانهای حوزه های قضایی استان را بیان داشتند وسپس روسای حوزه ها هم مشکلات ومسائل مرتبط با حوزه قضایی خود رابیان واز رئیس جلسه ومعاونین تقاضای مرتفع شدن آنها را خواستند که تصمیمات لازم در برخی موارد اتخاذ ودر بعضی موارد هم دستورات لازم توسط ریاست کل دادگستری استان صادر گردید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت × 1 =