نماينده مردم ماکو در مجلس:

مسئولان با تصمیمات ناپخته موجب رشد کاذب قیمت ها نشوند

مسئولان با تصمیمات ناپخته موجب رشد کاذب قیمت ها نشوند

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ناپختگی برخی تصمیمات اقتصادی مسئولان مشهود است و تبعات آن وجود عدم تعادل در بازارها است که به رشد کاذب قیمت برخی کالاها منجر شده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، عین الله شریف پور ، درباره وضعیت نقدینگی در کشورگفت:نقدینگی به مانند زغال در کف دست بوده و طبیعی است نباید دست را بسوزاند بنابراین باید بستری های مناسب برای سرمایه گذاری در کشور وجود داشته باشد تا نقدینگی به بخش های مولد سوق داده شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:بدیهی است رونق تولید به اشتغال زایی منتهی می شود و در صورت رقابت پذیر بودن محصولات تولیدی، صادرات کشور نیز با رشد قابل توجهی روبرو می شود. نماینده مردم ماکو، چالدران و شوط در مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفت و گوی خود تصریح کرد:ناپختگی برخی تصمیمات اقتصادی مشهود است و تبعات آن وجود عدم تعادل در بازارها است که به رشد کاذب قیمت برخی کالاها منجر شده است.
شریف پور با تاکید بر تقویت پول ملی، تصریح کرد:دولت باید برای استفاده از سرمایه های خرد و کلان ریل گذاری انجام دهد تا از تمامی ظرفیت ها برای توسعه کشور استفاده شود.زمانی که بستری مناسبی برای سرمایه گذاری در اقتصاد وجود نداشته باشد نقدینگی وارد بازارهای غیرمولد مانند ارز و سکه می شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در هرصورت باید با تدابیر اقتصاد و اعمال سیاست های اقتصادی مانع از رونق فضای سوداگری در اقتصاد کشور شد.همچنین نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از افزایش ده برابری عوارض خروج از کشور، گفت: این میزان افزایش با سیاست‌های کنترل تورم دولت منافات دارد.
عین الله شریف‌پور ، در نطق میان دستور، گفت: چالش‌های پیش روی دولت ناشی از اتخاذ سیاست‌هایی است که جامع نبودند و صرفا بر اساس هر آن تصمیم و تدبیر ما صحیح است، می باشد. از سوی دیگر شاهد رهنمودهای مقام معظم رهبری بودیم که با بیش از ۲۲ فراز در عرصه های بین المللی، منطقه ای و ملی در سطوح قبل و بعد و حین انقلاب و وضعیت کنونی را شامل می گردد.
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سر جمع موضع‌گیری‌های ریاست جمهور و رهنمودهای مقام عظمای ولایت چیزی جز معنای آیه «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا» است. این ریسمان نماد وحدت است از هر جناح که باشیم.وی افزود: خیر اسلام، بقای انقلاب، ادای دین به اصول تبیین شده از سوی امام راحل، شهدای گران قدر، ایثارگران و ولی امر مسلمین همدلی و تک صدایی است که این مهم با اراده ملی محقق می شود، یکی از مشکلات پیش روی توسعه و آبادانی کشور تاییدیه و اجرای آیین نامه‌ها و دستور العملی هایی است که با کُندی صورت می گیرد. این کُندی به دلیل عدم مدیریت و زمان است.
شریف‌پور در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: افزایش چند ده برابری عوارض خروج از کشور یکی از مهمترین مشکلات است، دولت طی ۵ سال خدمت بر افزایش بهای کالا بیش از نرخ تورم تاکید داشته است، لذا این افزایش۱۵ برابری با سیاست کنترل تورم منافات بیشتر دارد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مرزبانان با مشکلات جدی معیشت مواجه کرده است، متاسفانه علی‌رغم پیگیری و تذکرات کتبی و شفاهی تا به حال شاهد اقدام عاجلی از سوی دولت نبودیم، مرزنشینی یعنی مراودات مرزی و اقتصادی اما این افزایش خروج از کشور با وجود نسبت‌های نسبی و سببی موجب گسست‌های اجتماعی شده است.
وی با بیان اینکه مرزنشینان محتاج نان شب هستند، گفت: مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کولبران را مستثنی کردند، اما عرصه را برای این افراد سخت کوش تنگ کردید. در این ارتباط طرح دو فوریتی در نوبت است اما از شما انتظار می رود قبل از این که این طرح در صحن مطرح شود.شریف‌پور تصریح کرد: حق مرزنشینی در قالب تعاونی‌های مرزنشینی و دارای کارت مرزنشینی است که تا شعاع ۲۵ کیلومتری شناسایی شده است، لذا خواهشمندیم وضعیت آنها به سال ۹۶ بازگردد. همچنین پیشنهاد می‌شود از بابت جبران درآمد دولت شامل افزایش گذرنامه سیاسی گردد و یا از پول افزایش نرخ ارز تامین گردد.وی تصریح کرد: بدون تعارف لازم می دانم اعلام دارم در روز قیامت هم ما و هم شما باید پاسخگو باشیم، لذا همانطور که بارها با تصمیمات جدی مردم را شاد نمودید طلب می‌کنم دستور عاجل صادر کنید.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با عدم اجرای بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ تذکر داد و گفت: به منظور حمایت از تولید کننده و تسویه مطالبات و معوقات بانک‌ها و موسسات مالی، اصل و سود آنها باید مطابق قرارداد اولیه پرداخت شود./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 4 =