- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مسئولانی که تنها نام مسئول را با خود به یدک می‌کشند!؟

Posted By admin On شهریور ۳۰, ۱۳۹۲ @ ۱:۲۶ ب.ظ In ورزشی,چالدران | 1 Comment

رویا سیدولیلو
گروه گزارش: ورزش یعنی سلامتی، یعنی نشاط، یعنی سرزندگی و خوشبختی!! این جملات همان جملاتی هستند که از کودکی با آن‌ها بزرگ شده‌ایم و هنوز که هنوز هست همچنان این جملات شاید با تحولات بسیاری، به گوشمان می‌رسد جملاتی همچون »ورزش به معنای رایج امروزی نمودی نو است«، »ورزش موجب افزایش نشاط و بهره‌وری و ورزش قهرمانی موجب زبانزد شدن و مطرح شدن نام کشور در عرصه های مختلف بین‌المللی می‌شود.«
امروزه در میان صاحب نظران دیگر بحث اهمیت و ضرورت ورزش و توجیه آن برای مردم مطرح نیست بلکه برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این امر به منظور پاسخگویی به نیازهای اجتماعی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر درآمده است. بی تردید با تدوین سیاست‌ها و خط مشی‌های راهبردی، هماهنگی بین مجموعه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ورزش، تامین منابع مادی و انسانی در حوزه های مختلف ورزشی و اجتناب از کارهای موازی و نظارت کافی بر فعالیت‌های ورزشی می‌توان شاهد رشد و توسعه ورزش در سطوح مختلف استانی، منطقه ای، ملی و بین‌المللی بود.
با پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع ورزش مورد توجه قرار گرفت و در راستای توسعه و بالندگی آن برنامه ریزی‌هایی انجام گرفت اما باز هم تلاش و فعالیت و برنامه ریزی دقیق در این عرصه ضروری به نظر می‌رسد، به طوری که در برخی از نقاط محروم کشورمان که همگی دست به دست هم داده‌اند تا نام محرومیت همچنان بر پیشانی آن باقی بماند، با ضعف‌های بسیاری روبه روست. غفلت از سرمایه های علمی-ورزشی و سوختن بی صدای ریشه های ورزشی در شهرستان چالدران خطری جدی برای جوانان این شهرستان و مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان محسوب می‌شود.
شهرستان چالدران با جمعیت قریب به ۵۰ هزار نفر همواره در دوره های زمانی مختلف توانسته حتی بیش از حد انتظار نگاه همگان را به جوانان پر استعداد خود جلب کند، در سالیان دراز توانایی‌های جوانان و نوجوانان این شهرستان در زمینه های گوناگون ورزشی و علمی از ظرفیت بالقوه ای برخوردار بوده تا جایی که در ورزش‌های انفرادی هر از گاهی این شهر یک جوان نخبه در سطح ملی و حتی جهانی به میهن عزیزمان معرفی می‌کند و همچنین رشته های علمی و آموزشی نیز در شکوفایی و ظهور این استعدادهای جوان مستثنا نبوده است.
اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر شتاب موتور محرکه‌ی ورزشی شهرستان به نوسان افتاده و در نمودارها از رشد همیشگی خود باز افتاده است و سال‌هاست که در حسرت دیدن چهره های ورزشی خود در عرصه‌ی ورزشی کشور و استان است.
*ورزش چالدران به جهت بی مهری متولیان ستادی در کما فرو رفته است
وی در گفت و گو با خبرنگار آراز آذربایجان خطاب به مسئول ورزش و جوانان آذربایجان غربی استان اظهار کرد: سوالم از این مسئولان این است که تا کنون برای عرصه های ورزشی چالدران چه کاری انجام داده‌اید؟ آیا نهادن عنوان شهرستان مرزی به چالدران، دلیلی کافی برای بی_توجهی است؟
*حاکم شدن فضای سوء مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان استان و تعمیم آن به شهرستان‌ها
فرماندار چالدران با انتقاد از حاکم شدن فضای سوء مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: فردی در مسند مدیریت ورزش شهرستان نشسته است که بیش از دو دهه سکان مدیریت ورزشی شهرستان را در دست دارد و این امر موجب دل‌زدگی جوانان شده است.
*چاره ای جز درخواست مطالبات ورزشی خود از وزیر ورزش و جوانان نداریم
قلیپور خاطر نشان کرد: اکنون چاره ای جز اینکه منتظر باشیم تا وزارت ورزش و جوانان وزیر خود را بشناسد و مطالبات ورزشی جوانان را که در اثر بی مهری و بی توجهی مدیریت استانی آن مغفول واقع شده مستقیما از وی پی گیری کنیم، را نداریم.
فرماندار چالدران به آمادگی هیئت‌های ورزشی برای ارائه نیازهای خود از مبادی ذی‌ربط اشاره کرد و بیان داشت: اعضای بسیاری از هیئت‌های ورزشی شهرستان بارها خواسته‌اند تا به صورت جمعی خواسته‌ها و نیازهای خود را از مبادی بالادستی پیگیری کنند ولی شرح صدر به خرج داده‌اند که به نظر می‌رسد موعد آن رسیده است.فرماندار چالدران در خاتمه با بیان اینکه مسابقات جام رمضان امسال در چالدران برگزار نگردید و تعدادی از تیم‌ها در سایر شهرستان‌ها به رقابت پرداختند، خاطر نشان ساخت: با وجود این نارسائی بزرگ که باید این گونه مسابقات در شهرستان‌ها انجام شود، مسئولین استانی ورزش پیگیر قضیه نشد، تا حداقل تذکری داده و از تکرار مجدد آن در سال‌های آتی جلوگیری نماید.
شهرستان چالدران با وجود اینکه دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۸۴ روستا است اما علاوه بر شهر چالدران حتی روستاهای این شهرستان نیز از کمبود فضاهای ورزشی رنج می‌برد. شاید به نظر برسد که در روستاها توجهی به امر ورزش نباشد اما جوانان روستایی نیز همچون دیگر جوانان آرزوی استفاده از فضاهایی مناسب حداقل نه به اندازه شهرها را دارند که این امر حتی از سوی رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان غربی نیز مورد تایید است.
*عدم وجود امکانات، بدان معنا نیست که دست روی دست بگذاریم
عین ا… شریف پور رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان غربی با بیان این نکته که یکی از خصوصیات ویژه و اساسی ورزش‌های سنتی امکان اجرای آن‌ها در هر محل و با حداقل امکانات است، افزود: در اکثر روستاها عملا امکان ایجاد و گسترش زیرساخت‌های ورزشی میسر نیست اما این بدان معنا نیست که دست روی دست بگذاریم و از ظرفیت ورزش‌های مختلف استفاده نکنیم.
*مسئولان استان زمینه های لازم را برای رشد و بالندگی حوزه های ورزشی، فراهم کنند
عیسی قنبری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در گفت و گویی با تاکید بر آماده سازی بسیاری از ظرفیت‌های ورزشی در استان از سوی مسئولین بیان داشت: آذربایجان غربی دارای استعدادهای فراوانی در رشته های مختلف ورزشی است لذا مسئولان استان باید برای رشد و بالندگی این حوزه، زمینه های لازم را فراهم کنند.
قنبری افزود: باید توجه داشته باشیم که ورزش قهرمانی در شان و منزلت ملت بزرگ ایران باشد.
به گزارش آراز آذربایجان بعد از بحث‌های بسیاری که به دنبال انعکاس پیش خبر این گزارش به وقوع پیوست، مدیران شهرستانی و استانی این اداره در جهت پوشاندن نقاط ضعف خود به انکار استعدادهای جوانان ورزشکار شهرستان چالدران که همواره علیرغم کمبود امکانات مدال آور و افتخار آفرین بودند، پرداختند.آیا واقعا امکان پذیر نبود یک نفر مربی ورزشی برای بانوان شهرستان چالدران از طریق مکاتبه با مدیریت استانی این اداره برای بانوان ورزشکار شهرستان تامین گردد تا از حداقل امکانات ورزشی استفاده کنند.
در این راستا خبرنگار آرازآذربایجان بر آن شد که با سه تن از مدال‌آوران ورزش شهرستان چالدران مصاحبه کوتاهی داشته باشد تا ضمن تنویر افکار عمومی، مشخص شود که مدیریت ورزشی شهرستان مانند همیشه با توجیه بی استعدادی جوانان شهرستان ورزش و استعدادهای جوانان این خطه مرزی را قربانی مسند خود می‌نمایند.
عیسی یزدانی دارنده چند مدال قهرمانی، نایب قهرمانی در رشته های ورزشی پرورش اندام بادی کلاسیک ملی و پاورلیفتینگ، توحید قربانی قهرمان دو دوره مسابقات استانی پاورلیفتینگ محمد باقری قهرمان چند دوره مسابقات کشتی استان، نایب قهرمان مسابقات بوکس استان و حضور بیش از ۵ نفر از جوانان والیبالیست شهرستان چالدران در رده های مختلف تیم ملی والیبال کشور همگی جز ورزشکارانی بودند که سعی در ایجاد پل ارتباطی و مصاحبه با آن‌ها را داشتیم که متأسفانه تنها قربانی و باقری در شهرستان ساکن بوده و بقیه افراد نیز به دلیل بی توجهی‌های مسئولان، متأسفانه در شهرستان‌ها و استان‌های اطراف ساکن شده‌اند.
محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان از ناراحتی خود از بی توجهی به ورزش شهرستان گفت و افزود: متأسفانه در شهرستان چالدران ورزش هیچ جایگاهی ندارد.
وی با بیان اینکه از شنیدن انکار قهرمانان ورزشی استانی و ملی این شهرستان از سوی مسئولین استانی و شهرستانی بسیار ناراحت شده است، اعلام کرد: دیگر هیچ خواسته ای از مسئولان بی مسئولیت ندارم.
باقری در حالی که به شدت ناراحت بود دیگر از ادامه مصاحبه خودداری کرد.
توحید قربانی از دیگر ورزشکاران و مدال‌آوران چالدران نیز از ادامه روند بی توجهی به چالدران از سوی تمامی مسئولین و ناامید شدنش در این شهرستان گفت و افزود: شهرستانی که زمانی دارای جمعیت بسیار بود اکنون با مهاجر فرصتی روبه روست و جوانان این شهرستان خروج از شهرستان را بر ماندن و انکار کردن ترجیح داده‌اند.
وی با بیان اینکه از تعریف‌های داشتن استاندار مردمی و مهربان در آذربایجان غربی بسیار شنیده است، بیان داشت: تنها یک درخواست از استاندار آذربایجان غربی این است که عاجزانه از وی تقاضا می‌کنم که شهرستان چالدران را مورد بی مهری و بی توجهی قرار ندهند و آن را جزء خانواده تنی تلقی کنند. به نظر می‌رسد که سخنان این افراد و همچنین ورزشکاران شهرستان برای مسئولان در هر سمتی کافی بوده تا حداقل به درون خود مراجعه کنند و آنچه بین خود و خدای خود انصاف و حق است را انجام دهند. ?


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86%d9%8a-%da%a9%d9%87-%d8%aa%d9%86%d9%87%d8%a7-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%a8%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.