مسئله ای مهم درباره دروغ گفتن نوجوانان

مسئله ای مهم درباره دروغ گفتن نوجوانان

گروه خانواده وسلامت:دروغگویی نوجوانان یکی از مسائل مشکل ساز بین والدین و نوجوانان است. آگاهی والدین از نکات مهم در نحوه برخورد با نوجوان دروغگو، تاثیر زیادی در رفع این مشکل دارد.
دروغ گفتن در نوجوانان و آنچه همه والدین باید بدانند
ممکن است که دروغگویی در نوجوانان در شرایط متفاوتی رخ دهد، زیرا دلایل مختلفی دارد اما به یک نگرانی برای خانواده‌ ها تبدیل می‌ شود. گاهی اوقات کودک شروع به دروغگویی می‌ کند تا حس آزادی و استقلال داشته باشد اما به نظر شما در این شرایط باید چه کار کرد؟ قطعاً دروغگویی عادت خوبی نیست و والدین باید سعی کنند که عوامل محرکش را بشناسند و با آرامش این مسئله را حل و فصل کنند اما به نظر شما وظیفه والدین در برابر دروغگویی نوجوان چه چیزی می تواند باشد
نتیجه دروغ گفتن یک نوجوان چیست
دروغگویی می‌ تواند به یک رفتار آسیب زننده در فرد تبدیل شود که آسیب‌ های آن شامل موارد زیر است:
اگر نوجوان شما همیشه دروغ می‌ گوید، احتمالا دروغگویی به یک عادت در او تبدیل شده که قطعا آسیب زننده خواهد بود.
•نوجوانی که به طور مکرر دروغ می گوید، ممکن است که دوستانش را از دست بدهد، در روابط شکست بخورد و همیشه یک حس گناه را با خودش همراه کند که بیشتر از آن؛ به خودش آسیب وارد می‌ کند.
دروغگویی در نوجوانان یکی از مشکلات رفتاری است که شاید موقتی باشد؛ اما به مرور زمان باعث ایجاد پرخاشگری یا مشکلات عصبی هم می شود.
•اگر نوجوان به دروغ گفتن ادامه دهد، رفتارِ بسیار مخربی خواهد شد و به یک اختلال تبدیل می‌ شود که شاید بعد از آن احساس پشیمانی کند اما نتواند آن را کنار بگذارد.
چگونه با نوجوان دروغگو ارتباط برقرار کنیم
شما می توانید روش های مختلفی را در برابر دروغگویی نوجوانان پیاده کنید
آرامش ایجاد کنید
سعی کنید که در کمال آرامش با فرزندتان صحبت کنید و به دنبال تنبیه کردن یا مجازات او نباشید. سعی کنید با رفتار خوبِ خودتان طرز صحیح رفتار و صداقت را به او آموزش دهید.
دلیلش را بدانید
اکثر بچه ها زمانی که دروغ می گویند، می‌ خواهند از چیزی محافظت کنند و در نتیجه این رفتار آسیب زننده برایشان دلیلی دارد. شما باید سعی کنید که مهارت حل مسئله را در خودتان افزایش دهید، کودک را تنبیه نکنید و سعی کنید که ریشه و دلایل دروغگویی او را پیدا کنید.
تقویت رابطه
یکی دیگر از مسائلی که باعث می‌ شود کودکان کمتر دروغ بگویند؛ به گزارش آراز آذربایجان به نقل نمناک، تقویت رابطه شما با آن ها است. زمانی که کنار تان احساس امنیت داشته باشند، از چیزی نمی ترسند و خیلی راحت تر دروغگویی را کنار می‌ گذارند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 18