مرمت پل تاریخی”میرزا رسول”میاندوآب از سر گرفته می‌شود

مرمت پل تاریخی”میرزا رسول”میاندوآب از سر گرفته می‌شود

آرازآذربایجان-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال برای چهارمین سال پیاپی مرمت پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب از سر گرفته می‌شود.
جلیل جباری، اظهار داشت: پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب یکی از آثار شاخص این شهرستان است.
وی تصریح کرد: این پل در سالیان گذشته با تهدیدها و آسیب هایی مواجه بود و بر حسب ضرورت، مرمت‌های اضطراری از طرف این اداره کل در آن اجرا شده است.
جباری افزود: کارهای مرمتی این بنا در سه سال اخیر شامل اجرای بسترسازی و تقویت پی و فونداسیون بر اساس طرح مصوب انجام شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طرح مربوط به مرمت پل میرزا رسول قبلاً در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد تأیید اعضا قرار گرفته است.
وی افزود: بر همین اساس در ادامه روند مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی، فصل جدید آن در سال ۹۷ پی گیری می‌شود که شامل اصلاح کنوبندی، اجرای کف سازی عرشه پل، مرمت دستک‌های کناری و انجام مرمت‌های اضطراری است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای اجرا و شروع مرمت این بنا، پیمانکار ذیصلاح نیز انتخاب و مراحل قانونی آن طی شده است ولی فعلاً به دلیل جریان داشتن حجم آب زیاد در بستر رودخانه، شروع مرمت امکان پذیر نیست که در صورت کاهش جریان رودخانه، عملیات اجرائی نیز آغاز می‌شود.
به گفته وی پل میرزا رسول میاندوآب در سال ۱۳۷۷ شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
جباری از انجام عملیات مرمت بنای تاریخی حمام محمود شاهین دژ نیز خبر داد و اظهار داشت: پس از طرح موضوع مرمت این اثر تاریخی در شورای فنی اداره کل و تاکید بر لزوم رسیدگی و مرمت این بنای تاریخی، مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال اعتبار برای شروع مرمت آن از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شد و متعاقب آن عملیات مرمت آن آغاز شد و عملیات اجرایی و مرمتی این بنا طبق برنامه‌ریزی قبلی پیش رفته و پیش بینی می‌شود حداکثر تا دو هفته دیگر، به اتمام برسد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


چهار × 8 =