مرز بازرگان بعد از وقفه ایی ۳ ماهه دوباره فعال شد

مرز بازرگان بعد از وقفه ایی ۳ ماهه دوباره فعال شد

گروه خبر: بر اساس نامه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرز بازرگان به مرزهای فعال ایران پیوست.
به گزارش آراز آذربایجان ، پس از شیوع ویروس کرونا، مرز بازرگان از اسفندماه سال گذشته به حالت تعطیلی درآمد و از همان زمان رایزنی برای بازگشایی مرز یا جایگزین کردن آن با بازارچه مرزی آغاز شد.
اما علیرغم همه تلاش های انجام گرفته در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، مرز بازرگان بسته ماند و تنها پذیرش مسافران ورودی از طرف ترکیه به ایران جریان داشت ولی طرف ترکیه‌ای به اتباع ایرانی از مرز بازرگان اجازه ورود نمی داد و تردد تجاری نیز کاملا متوقف شده بود.طی این رایزنی ها حتی رئیس جمهور اواسط اردیبهشت ماه به منظور بازگشایی کامل مرز بازرگان،‌ دستور فوری برای اقدام مشترک و جدی وزارتخانه های امورخارجه، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اموراقتصادی و دارایی را به معاون اول خود صادر کرده بود.
با گذشت سه ماه از تعطیلی مرز بازرگان در نهایت روز ۷ خرداد ماه، نامه جدید سرپرست وزارت صنعت به سازمان توسعه تجارت حاکی از بازگشایی این مرز مشترک بین ایران و ترکیه است. ایرنا نوشت؛ بر اساس نامه »حسین مدرس خیابانی« اکنون ۱۷ مرز از بین ۳۱ مرز مشترک فعال بوده و ۱۴ مرز دیگر همچنان تعطیل هستند. مرزهای فعال شامل نوردوز-آستارا، بیله سوار-جلفا، صنم بلاغی، بازرگان، تمرچین، باشماق، پرویزخان، دوغارون، ماهیرود، میلک، میرجاوه، سیرانبندبانه، شوشمی، شیخ صله و مرز ریلی رازی می‌شود.بازارچه‌های ریمدان، پیشین، کوهک میرجاوه، کیله سردشت، ماهیرود، میلک، گمشاد و جالق نیز جزو بازارچه‌های فعال به حساب می‌روند

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


9 × = هفتاد دو