مديرکل ترانزيت سازمان راهداري:

مرز بازرگان با حمله دوباره افراد ناشناس ترکیه تعطیل می‌شود

مرز بازرگان با حمله دوباره افراد ناشناس ترکیه تعطیل می‌شود

گروه خبر:مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری از ناامنی در مرزبازرگان ترکیه خبر داد و گفت: درصورتی که دوباره کامیون‌ها مورد حمله افراد ناشناس در مرز بازرگان قرار گیرند این مرز تعطیل می‌‌شود.
جواد عطرچیان مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به اینکه کشور ترکیه دو مرز رازی و سرو خود را بسته است گفت: این دو مرز به دلیل آنکه رفت و آمد چندانی نداشت و تنها تعدادی مسافر و مرزنشین از آن عبور می‌کردند به دلیل کمبود امنیت کشور ترکیه این دو مرز را تعطیل کرد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر کارمندان مرزهای سرو و رازی در این مرز حضور ندارند و بیشتر مسافران از مرز اصلی بازرگان رفت و آمد می‌کنند در صورتی که مرز بازرگان اصلی‌ترین مرز است که تمامی کامیون‌ها، اتوبوس‌ها برای رفت و آمد به کشورترکیه ازآن عبور می‌کنند.مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری تصریح کرد: در حال حاضر مرز بازرگان باز است اما در صورت ایجاد دوباره حمله و یا اغتشاش در این مرز آن را خواهیم بست.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی توضیح داد: طی چند روز گذشته به دلیل فشارهایی که بر کشور ترکیه آورده‌ایم حمله و یا حادثه‌ای رخ نداده است اما با این وجود هنوز این مرزامنیت کامل ندارد
عطرچیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که وضعیت مرز بازرگان به حالت پایدار نرسیده است کامیون‌ها شب از این مرز عبور نکنند.
*باوجود مرز بازرگان خللی در ترانزیت کالا با ترکیه ایجاد نمی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از دعوت نشدن به جلسه شورای اقتصاد گفت: مردم و فعالان اقتصادی نگران خلل در واردات و صادرات کالا از مرزهای ترکیه نباشند به دلیل اینکه مرز بازرگان ظرفیت پوشش حمل و نقل کالا را تا رفع مشکل مرزهای بسته را دارد.محمدعلیپور درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت عبورو مرور در مرزبازرگان گفت: درمرز بازرگان هم اکنون تردد بصورت عادی انجام می شود.
نماینده مردم ماکو و چالدران درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اخباری مبنی بر بسته شدن دروازه های مرزی کاپی کوی (رازی) و اسن دره (سرو) به دلیل درگیری‌های داخلی در کشور ترکیه اکنون امکان عبور و مرور زمینی به این کشور محدود شده است.علیپور افزود: درحال حاضر بخشی از مردم و فعالان اقتصادی از بابت بسته‌شدن مرزهای مذکور نگران هستند؛اما باید توجه داشت تا بازشدن مرزهای مذکور،می توان از مسیر مرزبازرگان عبور و مرورها انجام شود و با این کار از خلل در واردات و صادرات کالا جلوگیری شود. گفتنی است؛ جمهوری اسلامی ایران سه مرز گمرکی با مرز ترکیه به نامهای بازرگان – گوربولاغ، مرز سرو – اسن دره و مرز رازی – کاپی کوی دارد؛ اما مرز بازرگان بزرگترین دروازه مرزی بین دو کشور است. مرز رازی عبور ریلی و بطور محدود برای عبور خودروهای سبک مناسب است و مرز سرو – اسن دره نیز دومین مرز زمینی بزرگ بین دو کشور می باشد.
این نماینده مردم درمجلس نهم، درباره جلسه شورای اقتصاد گفت:با وجود اینکه از طرف مجلس به عنوان عضو ناظر در شورای اقتصاد انتخاب شده ام،اما برای شرکت در این نشست از من دعوت نشد،این درحالی است نمایندگان بیشتر با بحث بودجه ای در ارتباطند و می توانند در این جلسات نکات قابل استفاده ای بیان کنند.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: محور جلسه شورای اقتصاد در خصوص موضوع واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


5 + = هشت