معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

مرزهای مشترک آذربایجان غربی پتانسیلی مهم در حوزه صادرات غیر نفتی است

مرزهای مشترک آذربایجان غربی پتانسیلی مهم در حوزه صادرات غیر نفتی است

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : وجود مرز مشترک با سه کشور وفعال بودن گمرکات و پایانه های مرزی در استان، آذربایجان غربی را به یکی از استان های مهم و تاثیر گذار در حوزه صادرات غیر نفتی تبدیل کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر رایزنی برای ایجاد بازارهای جدید برای صادرات محصولات استان و بویژه سیب، گفت: بزودی هیاتی از کشور ویتنام برای خرید سیب استان به آذربایجان غربی سفر می کند.
بهنام شهدی در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر نقش ویژه استان آذربایجان_غربی در توسعه صادرات غیر نفتی در کشور اظهار داشت: وجود مرز مشترک با سه کشور وفعال بودن گمرکات و پایانه های مرزی در استان، آذربایجان غربی را به یکی از استان_های مهم و تاثیر گذار در حوزه صادرات غیر نفتی تبدیل کرده است.
وی با تاکید بر تسریع در روند صادرات سیب تولیدی استان به کشورهای مختلف، ادامه داد: علیرغم هماهنگی با دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات صادرات سیب از گمرکات استان و بویژه تمرچین، ضروری است، دستگاه های متولی به گونه ای برنامه ریزی کنند تا سیب های موجود در سردخانه های استان تا پایان سال صادر شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر رایزنی برای ایجاد بازارهای جدید برای صادرات محصولات استان و بویژه سیب، گفت: بزودی هیاتی از کشور ویتنام برای خرید سیب استان به آذربایجان غربی سفر می کند.
وی حمایت از ایجاد واحدهای جدید بسته بندی را از جمله برنامه های استان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و بویژه سیب عنوان کرد و گفت: تسهیلات لازم برای متقاضیان ایجاد واحد های بسته بندی مدرن در استان پرداخت می شود.
در ادامه این جلسه در خصوص برگزاری یازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل و نمایشگاه اختصاصی ایران در دهوک عراق در سال آینده، توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی ارومیه و جنوب استان بحث و تبادل نظر شد.همچنین گزارشی از آخرین وضعیت میزان صادرات و واردات از گمرکات استان در ۹ ماهه اول امسال ارائه شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 8 =