مرزبانی های آذربایجان غربی تجهیزمی شوند

مرزبانی های آذربایجان غربی تجهیزمی شوند

آراز آذربایجان- فرمانده نیروی انتظامی از اشراف اطلاعاتی پلیس در ماموریت ها و پیگیری امورات با استفاده از هوشمند سازی پلیس در سال جاری خبر داد.
سردار سرتیپ حسین اشتری در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: به منظور استفاده مطلوب از تمامی تجهیزات و امکانات، برنامه ریزی های خوبی در حوزه هوشمند سازی پلیس در سال جاری صورت گرفته که در هفته ناجا سال جاری ارائه خواهند شد و تمام تلاش بر این است که تا پایان سال جاری زیرساخت‌ها را تکمیل کرده و لازم است که برای پیشبرد و رسیدن به اهداف مدنظر از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه تحقق فرامین مقام عظمای ولایت از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است، گفت: اعتماد عمومی به ناجا به عنوان یک نیروی مردمی در رتبه بالایی قرار دارد؛ چرا که مجموعه پلیس، با انگیزه و به عنوان حافظ امنیت جامعه بوده و در این زمینه ۶۰ درصد گزینش‌ها در ناجا از طریق عضویابی نیروهای شایسته صورت می‌گیرد.
اشتری با تاکید بر اشراف اطلاعاتی و هوشمند سازی پلیس در مأموریت‌ها، از افزایش اعتماد عمومی به ناجا در نظر سنجی های اخیر خبر داد و عنوان کرد: استان آذربایجان غربی همکارانم در انتظامی، مرزبانی و یگان ویژه با تمامی توان به صورت شبانه روزی پای کار هستند و با استفاده بهینه از تمامی امکانات و جلب مشارکت عمومی در حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش جرایم اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.
فرمانده نیروی انتظامی با ابراز خوشحالی و رضایت از عملکرد و اقدامات فرماندهی انتظامی استان، بیان داشت: در سال جاری با وجود موضوعات ویژه ای همچون انتخابات، شرایط ویژه استان آذربایجان غربی همچون هم مرز بودن آن با چند کشور همسایه، جریانات سیاسی و گروه‌های ضد انقلاب؛ الحمدلله در این استان انتخابات با امنیت کامل برگزار و نیروهای پلیس در خط ولایت، با روحیه انقلابی و جهادی امنیت خوبی برقرار کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در سال جاری در حوزه مرزبانی تجهیزات خوبی تزریق شده، استان آذربایجان غربی یکی از اولویت‌های اصلی ما در راستای تقویت امکانات و تجهیزات مرزبانی است.
اشتری ادامه داد: با وجود شرایط و اتفاقاتی که در کشورهای منطقه رخ می‌دهد وضعیت امنیتی مثال زدنی در کشور برقرار است و در حوزه امنیت عمومی با حضور مؤثر در تمامی صحنه‌ها، اقدامات بسیار خوبی توسط پلیس صورت گرفته که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از اقدامات کارکنان انتظامی در این حوزه اظهار رضایت کرده و ما به نظر خودمان با حد مطلوب فاصله داریم و از این رو می‌بایست تمامی فرماندهان، مدیران و رؤسا در تمامی امورات با ابتکار و شتاب بیشتری پیش بروند.
وی با بیان اینکه از همان روزهای نخست که موضوع ویروس کرونا در سطح کشور مطرح شد، نیروی انتظامی همزمان با کادر درمان و وزارت بهداشت و بر اساس پیام رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون وضعیت و طغیان بیماری کرونا و معرفی آن به عنوان مسئله اول کشور و اهمیت ورود همه توان نیروهای مسلح برای کمک به مردم در این عرصه؛ باید با تمام توان و ظرفیت در این حوزه ورود پیدا کرد.
وی افزود: از اقدامات مهم دیگر در خصوص مبارزه با کرونا، ورود به موقع پلیس در فضای مجازی و برخورد با کسانی بود که قصد تشویش اذهان عمومی را داشتند که پلیس فتا در این زمینه به خوبی وارد عمل شد.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: نیروی انتظامی همیشه در وسط میدان است و این اراده نیروهای ناجا است که این مهم محقق شده استوی با اشاره به اینکه کارهای نیروی انتظامی نیز علمی شده است افزود: این رویکرددر مباحث دانشگاهی و تخصص مشخص است و این توفیق بزرگی است که ناجا نیروی تخصصی تربیت کند و این لباس قطعاً مقدس است.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به رشادت و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در تأمین امنیت پایدار استان، سهم نیروی انتظامی را بزرگ و قابل ستایش دانست و گفت: به لطف تلاش سربازان رشید اسلام در نیروهای نظامی و انتظامی این استان جزو پنج استان امن کشور بشمار می‌رود.
محمدمهدی شهریاری، به رشد شاخص‌های توسعه‌ای استان در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: رشد ۷۰۰ درصدی صادرات و نیز جهش در سرمایه گذاری مرهون تأمین امنیت از سوی نیروهای نظامی و انتظامی، وحدت و همدلی مردم بوده است.
وی با اشاره به ایثار سربازان مرزبانی در تأمین امنیت مرزهای استان افزود: با وجود نزدیک به هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور، مرزهای امن استان مامن یک زندگی همدلانه است.
استاندار آذربایجان غربی حضور حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه را نعمتی بزرگ برای این استان دانست و گفت: حاج آقای قریشی با روحیه تعاملی و پدرانه خود یک ستون حمایتی مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای در استان بشمار می‌روند. نقش ارزنده ایشان موجب شده تا استان در آرامش و وحدت کامل روند توسعه را طی کند.
شهریاری در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه استان از برکات سفر فرمانده نیروی انتظامی بیش از پیش بهره مند شود، از تلاش و ایثار نیروی انتظامی در تأمین امنیت پایدار قدردانی کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 8 =