نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

مردم همچنان نسبت به پنهانکاری دولت ناراحت هستند

مردم همچنان نسبت به پنهانکاری دولت ناراحت هستند

گروه خبر:عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم همچنان نسبت به پنهانکاری دولت ناراحت هستند گفت: مجلس وقتی جایگاه خود را پیدا می کند که به مسائل غیرضرور ورود نکند .
به گزارش آرازآذربایجان ، جهانبخش محبی نیا مخالف طرح دوفوریت الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم گفت: اینکه طرح می آوریم تا درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم برسد، دقیقاً همان کاری است که دولت در هفته گذشته آن را در بوق و کرنا کرده و مراحل اول و دوم آن را به حساب خانوارها واریز کرده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مجلس وقتی جایگاه خود را پیدا می کند که به مسائل غیرضرور ورود نکند. در سایه فهم ملت بزرگ ایران، پیروی از فرمان مقام معظم رهبری شهرهای انقلابی و سراسر ایران به آرامش رسیدند، هر چند که مردم همچنان نسبت به پنهانکاری ناراحت هستند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس تاکید کرد: طرح مذکور با اصل ۱۵۳ و قانون هدفمندی یارانه ها تعارض دارد. مگر می شود هر هفته سازمان بازرسی، دیوان محاسبات جداگانه و به صورت علنی گزارش ارائه کنند./
وی افزود: هدف اصلی این طرح این بود که به منظور نظارت بر منابع و چگونگی مصرف عواید ناشی از افزایش قیمت بنزین و شفاف سازی درآمدها و هزینه‌ها و ایجاد اطمینان برای مردم نسبت به وعده‌ای که دولت داده است، مبنی بر اینکه کلیه منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به صورت صد در صد بین مردم توزیع شود، اقدام شود.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح دولت مکلف خواهد شد تمامی درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین را در حساب جداگانه و خاصی در خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
وی در خصوص دیگر جزئیات طرح مذکور خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح دولت موظف به صرف صد در صد درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین در پرداخت یارانه مازاد بر یارانه قبلی خواهد بود.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت:‌ همچنین بر اساس این طرح سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی نیز مکلف خواهند بود به صورت جداگانه گزارشی را به شکل هفتگی در باره صرف درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
بررسی دو فوریت طرح الزام دولت به درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم در نشست مجلس پارلمان بررسی شد.
وکلای ملت نهایتا پس از استماع نظرات نمایندگان،‌ با ۹۳ رای موافق، ۷۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه با دوفوریت طرح مذکور مخالفت کردند.
همچنین در ادامه تقاضای یک فوریت طرح مذکور نیز بررسی شد که با ۱۰۱ رای موافق، ۶۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.
بر اساس ماده واحده طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم، دولت مکلف است تمامی مابه التفاوت درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین را در حساب خاصی در خزانه‌داری کل کشور واریز و صد درصد آن را صرف پرداخت یارانه مازاد بر یارانه قبلی کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


3 − = یک