اختصاصي آرازآذربايجان//

مردم می پرسند چرا سرعت عمل دستگاه قضا شامل برادران خیابان پاستور نمی شود

مردم می پرسند چرا سرعت عمل دستگاه قضا  شامل برادران خیابان پاستور نمی شود

وحید جلال زاده
گروه سیاسی: ظریفی می گفت اگر قوه قضائیه به خود بجنبد می تواند با روحیه انقلابی و تلاش جهادی در مقابل انحرافات بایستد و دفع ظلم کند و فساد ستیز باشد.در این چند ماه پرونده های مختلف فساد اقتصادی طرح و رسیدگی و به صدور حکم ومرحله اجرا انجامید.
دستگاه قضا برای صیانت از سرمایهاجتماعی نظام به میدان آمد و جلوی مفسدین ایستاد و با آنان برخورد کرد.از همه مهمتر تسریع در رسیدگی به پرونده و علنی بودن مراسم دادگاه هاست.
اما سوالی که در افکار عمومی از قوه قضائیه جریان دارد اطاله_دادرسی در دو پرونده دانه درشت و مهم برای مردم است.اخوان رئیس جمهور و معاون اول او که با وثیقه های میلیاردی از بند بازداشت رها شده اند ،آزادانه در محافل حاضر می شوند و در شهر برای خود می چرخند.
بیشتر از یک سال از موضوع دستگیری این دو نفر یعنی آقایان حسین فریدون(برادر حسن روحانی) و مهدی جهانگیری می گذرد که البته به قید وثیقه های رویائی اینک آزادند.یکی از روزنامه ها به این دو لقب سلاطین_وثیقه ایران را داده است.
اما سوال مهم این است که چند سال باید سپری شود تا مراحل تحقیق این دو پرونده به پایان برسد. عمق تخلفات احتمالی در دو پرونده یادشده به چه میزان است که چند سال مردم و افکار عمومی بایستی منتظر شروع رسیدگی به این دو پرونده در دادگاه باشند. مردم می پرسند چرا سرعت عمل دستگاه قضا شامل برادران خیابان پاستور نمی شود؟
برخی معتقدند این اطاله دادرسی برای “شامل مرور ایام شدن” پرونده ها بخاطر فشار و نفوذ منسوبین متهمین به دستگاه قضا می باشد که البته هم رئیس جمهور و معاون اولش به صراحت آن را رد کرده اند و هم مسئولین قوه آن را کذب دانسته اند.
دادستان تهران در هفتم تیر ۱۳۹۷ در مورد حضور مهدی جهانگیری در همایش های اقتصادی و عرصه عمومی به خبرنگاران گفت : “کار پرونده این فرد در حال انجام است و تمام که شد اطلاع می‌دهیم، این فرد هم اکنون با قرار وثیقه آزاد است.”
آیا این پاسخ می تواند افکار عمومی را قانع کند؟ چند ماه ،چند سال باید بگذرد تا کار این دو پرونده تمام شود؟ سخنگوی قوه قضائیه باید پاسخ دهد که در کنار سرعت عمل در برخورد با متخلفین این چند ماه گذشته ،چرا هنوز نوبت به رسیدگی این دو پرونده فرا نرسیده است.
مردم باید مطمئن شوند که در برخورد قانونی نظام عدل اسلامی ،اجحاف و تبعیضی نیست و این نباید فقط به قول باشد بلکه باید در عمل به اثبات برسد. ان شاالله

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 7 =