امام جمعه اروميه:

مردم سال‌هاست املاک خود در بخش فرسوده شهر را نمی‌توانند بفروشند

مردم سال‌هاست املاک خود در بخش فرسوده شهر را  نمی‌توانند بفروشند

گروه خبر: امام جمعه ارومیه گفت: برخی از مردم سال‌ها املاک خود در بخش فرسوده شهر را به دلیل ندادن مجوز ساخت و ساز به عنوان بافت تاریخی، رها کرده و حتی نمی‌توانند املاک خود را بفروشند.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه بررسی مشکلات و معضلات استان آذربایجان‌غربی و شهرستان ارومیه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن اشاره به مطالبه و گلایه‌های مردم در خصوص این مشکلات، اظهار داشت: مردم به صورت متوالی و متواتر مطالبی را در خصوص مشکلات کلان استان و شهر به ما انتقال می‌دهند.
وی افزود: در دیدارهای انفرادی با مسئولان، گله‌ها و انتقادات را انتقال داده‌ایم که بعضی اوقات موانعی برای انجام کارها، اصلاحات و رفع مشکلات در استان و شهر ارومیه وجود دارد.نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به وضعیت نامناسب کمربندی خاتم الانبیاء(ص) ارومیه، گفت: سرعت‌گیرها و سدمعبر میوه فروش‌ها در این کمربندی معضلی است که باید برای آن چاره اندیشی شود. از یک طرف کمبود شغل وجود دارد و مردم در مضیقه هستند از طرف دیگر مسئله سد معبر کمربندی را به این شکل رها کردن هم درست نیست.
وی تأکید کرد: مسئولان باید برای کمبود اشتغال و بیکاری جوانان اقدامات درستی انجام داده و با ایجاد اشتغال ثابت و ایجاد مکان مناسبی برای میوه فروش ها مشکل و معظل کمربندی را که سبب ایجاد ترافیک های سنگین می شود، برطرف کنند.
قریشی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده شهری، گفت: برخی از مردم سال‌ها املاک خود در بخش فرسوده شهر را به دلیل ندادن مجوز ساخت و ساز به عنوان بافت تاریخی، رها کرده و حتی نمی‌توانند املاک خود را بفروشند لذا مسئولین مربوطه این مشکلات را با راهکارهای مناسب برطرف کنند.
وی در ادامه به موضوع تکدی گری اشاره کرد و گفت: بسیاری از استان‌ها مسئله تکدی‌گری را به کلی رفع کرده‌اند، باید از راهکارهای آن‌ها برای مدیریت و رفع مشکل تکدی‌گری در آذربایجان‌غربی و ارومیه استفاده شود.در ادامه جلسه هر یک از مسئولین به بیان دیدگاه ها و مشکلات موجود در برطرف کردن این معضلات پرداخته و ۳ کارگروه سد معبر، بافت فرسوده و ساخت و سازهای قولنامه‌ای برای پیگیری و رفع این مشکلات تشکیل شد.هر یک از اعضای جلسه بر لزوم تشکیل و تداوم چنین جلساتی تأکید کرده و مقرر شد جلسات بصورت مداوم تشکیل شود.همچنین مقرر شد طی بیست روز آینده جلسه دوم تشکیل شده و هر یک از کارگروه ها درخصوص اقدامات انجام داده در راستای برطرف شدن مشکلات مطرح شده گزارش دهند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


3 + شش =