مردم به کدام جناح‌ها روی خوش نشان می دهند

مردم به کدام جناح‌ها روی خوش نشان می دهند

گروه سیاسی: باید دست بکار شد و برای یافتن نمایندگان عدالت خواه، استکبار ستیز، ساده زیست از جنس مردم و مدافع مشکلات جامعه و مسئولیت پذیر از بین کسانی که خود را داوطلب نمایندگی مجلس کرده اند بهترین ها را که کمترین تبلیغات را دارند برگزینیم که خواستن همیشه توانستن بوده است. کمتر ازچهارهفته تا برگزاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷ اسفندماه – باقی مانده است. جناح‌های سیاسی مطرح کشور تلاش می‌کنند که جبهه خود را متحد با لیست‌های واحد نشان دهند و اردوگاه رقیب را آشفته معرفی کنند تا بتوانند از وجود تفرقه و پراکندگی آرا در جناح مقابل به نفع خود سود جویند! البته این نوع طرز تفکر بیشتر به یک آرزو شباهت دارد تا واقعیت اجتماعی، چرا که در هر دو اردوگاه اصلاح‌ طلبان و اصول‌ گرایان تنوع دیدگاهی و سوالات بیشماری در بین هواداران دو جریان سیاسی در‌ خصوص عملکردها وجود دارد که هر یک برای به هم زدن بازی بزرگترها کفایت می‌کند.
در? دوره از ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی اگر از دوره اول بگذریم بقیه ادوار تقریباً نیمی از دوره‌ها – چهار دوره – اکثریت در اختیار جناح چپ قدیم و اصلاح‌ طلب جدید و اخیراً‌ هم با شعار اعتدال‌ طلبی بوده است و نیمی دیگر از ادوار مجلس شورای اسلامی، اکثریت در دست جناح راست و یا همان اصول‌ گرایان قرار داشته است. بنابراین در صورت توافق نهایی گروه‌های سیاسی برای بستن یک لیست واحد می‌باید که پاسخگوی عملکرد خود در طول سالیانی که قدرت اجرایی و تقنینی را در اختیار داشته‌اند، نزد افکار عمومی پاسخگو باشند.
طرح‌های جدید و اولویت‌های کاری جناح خود را برای اداره کردن مجلس شورای اسلامی برشمارند تا اگر هر آیینه مورد اقباُُُُُُل مردم قرار گرفت آنگاه به آنها و لیستشان رای بدهند.آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون بین ۸ تا ۱۰ درصد مردم به جناح‌های مدعی کشور اصلاح‌ طلبان و اصول‌ گرایان – روی خوش نشان داده‌اند. تقریبا همین مقدار درصد طرفداران دولت فعلی و یا افرادی با مواضع مستقل را ترجیح داده‌اند.
این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد مردم اعلام کرده‌اند تاکنون تصمیمی در این مورد نگرفته‌اند اگر نوع اقبال مردم با همین آهنگ پیش برود یقیناً مجلس دهم دارای اکثریتی از یکی از دو جناح مطرح کشور برخوردار نخواهد بود و شانس نیروهای مستقل ُبیشتر از بقیه خواهد بود.
آنچه که از اخبار پیدا و پنهان به گوش می‌رسد بسیاری از کاندیداهای از جنس مردم و عدالت‌محور و ساده‌زیست و کاردان که به لحاظ عدم تعهد به جناح‌های سیاسی برای تصمیم_گیری‌های خلق‌الساعه گروه‌ها از لیست‌ها جا مانده‌اند کمااینکه توجیهی هم برای تبلیغ و معرفی خود به افکار عمومی نمی‌بینند. چراکه معتقدند در نظام ارزشی اسلام در برابر هر حق تکلیفی نیز وجود دارد. شهروند ایرانی مسلمان باید نیک بداند که با انتخاب وکیل از طرف او نماینده پای به صحن مجلس شورای اسلامی می‌گذارد.
موکل در مقابل هر تصمیم وکیل خود مسئولیت دارد. اگر برای رای وکیل به نمایندگی از طرف مردم ثوابی نوشته شود یقیناً تمام شهروندانی که با رای آنها وکیل انتخاب شده و در چنین موقعیتی قرار گرفته است در ثواب آن عمل شریک خواهند بود اگر خدای ناکرده برای رای وکلای آنها عقابی در نظر گرفته شود مطمئناً جملگی در آن عقاب نیز شریک خواهند بود.اما به راستی چه باید کرد؟ اگر ما نشسته‌ایم که لیست‌های جناح‌ها و یا گروه‌های سیاسی معجزه‌ای بیافرینند و یا سرمایه‌داران با سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی خود افراد با لیاقت و با کفایت را به ما بشناسانند.
باید بدانیم که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد چراکه گروه‌ها در طول ادوار گذشته مجلس نشان داده‌اند که حداکثر در‌پی تامین منافع جناح خود هستند و با قرار گرفتن در اریکه قدرت نگاه عدالت محور و شایسته سالارانه نسبت به عموم مردم ندارند وانگهی کدام عقل سلیمی برای یافتن پزشکی حاذق بر اطلاعیه‌های چاپ شده و نصب شده بر روی در و دیوار اکتفا می‌کند و یا برای انتخاب وکیلی برای اقامه دعوی در محاکم قضایی عمل مشابه‌ای را انجام می‌دهد یقیناً در هر مورد به جست‌ و جو می‌پردازد و باب میل و خواسته خود از افراد مورد اعتماد خود از کوی و برزن پرس‌ و‌ جو کرده و در نهایت، اهل و خبره کار را پیدا می‌کند و کار را به دست کاردان می‌سپارد.
حال چگونه است که در انتخاب وکیلی با این همه اختیارات برای حضور به نمایندگی از طرف خودمان در مجلس شورای اسلامی این چنین عمل نمی‌کنیم! باید دست بکار شد و برای یافتن نمایندگان عدالت‌ خواه، استکبار‌ستیز، ساده‌ زیست از جنس مردم و مدافع مشکلات جامعه و مسئولیت‌ پذیر از بین کسانی که خود را داوطلب نمایندگی مجلس کرده‌اند بهترین‌ها را که کمترین تبلیغات را دارند برگزینیم که خواستن همیشه توانستن بوده است!

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 6