- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مردم با وجود افزایش مبتلایان به کروناهیچ توجهی به هشدارها ندارند

Posted By admin On تیر ۲۱, ۱۳۹۹ @ ۱:۲۱ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با انتقاد شدید از بی توجهی مردم به هشدارها و محدودیت‌های اعمال شده در استان برای قطع زنجیره کرونا گفت:مردم با وجود افزایش مبتلایان هیچ توجهی به هشدارها ندارند.
به گزارش آرازآذربایجان، جواد آقازاده افزود: در هفته‌های اخیر هر تجمع، هر مراسم عروسی و عزا در استان آمار بالای مبتلا و نیز فوتی‌های ناشی از کرونا را در پی داشته و مردم با وجود این افزایش هیچ توجهی به هشدارها ندارند.
وی با بیان اینکه از امروز محدودیت‌های اعمال شده برای یک هفته دیگر تمدید شد ادامه داد: تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس و قطع زنجیره انتقال خود مراقبتی و استفاده از ماسک به همراه پروتکل‌های بهداشتی است، در این زمینه مردم با احساس مسئولیت در برابر جامعه کادر درمان را یاری دهند
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد ۷۹۰ بیمار مبتلا به علایم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۳۳۲ نفر به طور قطع مبتلا به بیماری کرونا و ۴۵۸ نفر مشکوک به کرونا هستند.
جواد آقازاده با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تعداد ۷۹۰ بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۳۳۲ نفر به طور قطع مبتلا به بیماری کرونا و ۴۵۸ نفر مشکوک به کرونا هستند.
وی با اشاره به بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اعلام کرد: تعداد ۱۷۲ نفر در بخش آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان بستری شدند که تعداد ۵۰ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار بیماران جدید بستری شده در بیمارستان‎های سطح استان عنوان کرد: در عرض یک روز تعداد ۱۴۲ نفر از بیماران در مراکز درمانی استان بستری شدند که بیشترین تعداد بستری شدگان در ارومیه، خوی، میاندوآب هستند.
آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد افراد مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است توصیه می‌شود مردم بیشتر بحث خود مراقبتی را جدی بگیرند و به طور حتم از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d9%8a%d8%b4-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.