نماينده مردم نقده در مجلس:

مردم باید بتوانند مطالبات به حق خود را پیگیری کنند

مردم باید بتوانند مطالبات به حق خود را پیگیری کنند

گروه خبر: نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه مردم باید بتوانند مطالبات به حق خود را پیگیری کنند گفت: کاندیداها و افراد منتخب¬ در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و امنیتی ریسک‌ها را به صورت فردی تحمل می‌کنند و اگر حزبی از آن‌ها حمایت کند، این ریسک‌ها را حزب تحمل می‌کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، عبدالکریم حسین_زاده ، در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: استانی شدن انتخابات چند مساله دارد، ما دائما می‌گوییم باید به سمت تحزب حرکت کنیم و تکرار می‌کنیم که چرا برای شکل گرفتن تحزب در کشور تا این حد گام‌های بلند برمی‌داریم اما از خودمان نمی‌پرسیم که چرا در گذشته هیچ گامی برای تحزب برنداشته‌ایم.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال‌های قبل اگر گام‌های متناسبی برداشته می‌شد امروز تا این حد برای تحزب مشکل نداشتیم، به تعویق افتادن تحزب در کشور تاکنون نیز خسارت‌های سنگینی داشته است.وی با بیان اینکه نهادهای انتخابی رای خود را به صورت مستقیم از مردم می‌گیرند، افزود: از آن جایی که حزبی نیستند، بعد از انتخابات، افراد منتخب به مطالبات مردمی که به آن‌ها رای داده‌اند، پاسخگویی ندارند.
حسین زاده ادامه داد: مردم باید بدانند چگونه رای خود را پیگیری کنند، شاید کسی که به صورت فردی در انتخابات شرکت می‌کنند، بگوید دور بعدی اصلا شرکت نمی‌کنم اما احزاب نمی‌توانند حیات و ممات خود را به افراد گره بزنند.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که به صورت لیستی به مجلس راه پیدا می‌کنند، احزاب آن‌ها را باید وادار به پاسخگویی و حرکت در چهارچوب حزب کند.وی افزود: در انتخابات شوراها برای کلانشهرها لیست کاندیداها را بستیم اما آیا این لیست‌ها به صورت حزبی پاسخگو هستند یا خیر؟ در این شرایط پاسخگو نیستند زیرا این لیست‌ها به معنای واقعی کاربردی نیستند.
حسین زاده اظهار داشت: علاوه بر این‌ها کاندیداها و افراد منتخب در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و امنیتی ریسک‌ها را به صورت فردی تحمل می‌کنند و اگر حزبی از آن‌ها حمایت کند، این ریسک‌ها را حزب تحمل می‌کند و هزینه‌های سیاسی اجتماعی را پرداخت می‌کند و در این شرایط افراد احساس مخاطره نمی‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در موضوعات سیاسی اگر افراد تحت پیگرد قرار گیرند، این موضوع کانالیزه می‌شود و پیگیری‌ها به احزاب بر می‌گردد.وی افزود: احزابی که اکنون در کشور فعالیت می‌کنند، ضمن احترامی که برای آن ها قائل هستم، خود را موظف به فعالیت در انتخابات می‌دانند و گویی تحزب در کشور به معنای انتخابات است و قبل و بعد از انتخابات هیچ موضوعی برای فعالیت احزاب وجود ندارد.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که احزاب تا دورترین نقاط کشور باید بروند و گفتمان سازی کنند و جهان بینی سیاسی خود را بسط و گسترش بدهند و بعداز انتخابات نیز تضمین‌های پاسخ‌گیری از افراد را داشته باشند که بسیار مهم است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 4 =