نماينده مردم نقده در مجلس:

مردم از گرانی های روز افزون درمانده و مستأصل شده اند

مردم از گرانی های روز افزون درمانده و مستأصل شده اند

گروه خبر: این نماینده مردم نقده در مجلس گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر، شرایط زندگی برای مردم بسیار سخت شده و آنان کامل مستأصل شده اند؛ اما آنچه اوضاع را برای مردم سخت‌تر می‌کند، شرایطی است که مسئولان برای خود ایجاد کرده اند.
عبدالکریم حسین‌زاده افزود: به نظر من، فاصله عمیقی بین ما مسئولان کشور با مردم عادی وجود دارد و سطح زندگی که ما در آن هستیم، بالاتر از مردم معمولی است؛ بنابراین، حتی احساس این که مسئولان در رفاه بیشتری نسبت به دیگر قشر‌ها هستند، تحمل شرایط سخت را برای همه سخت‌تر کرده است، چون اگر قرار به سختی کشیدن است، باید همه با هم سختی بکشیم و اوضاع را تحمل کنیم. خلاصه آنکه باید این فرایند برابر پشت سر گذاشته شود تا به نتیجه برسیم. اگر مسئولان ما این رفتار را داشته باشند، تحمل شرایط هم برای مردم راحت‌تر خواهد بود و بهتر می‌توانند با اوضاع ما نمونه آن را در اوایل انقلاب داشتیم، همه مسئولان از جنس مردم بودند و تجملات به شکل کنونی نبود و همه با هم یکرنگ و یکدل بودند و همین‌ها باعث می‌شد از بحران جنگ عبور کنیم و تحریم‌هایی که در آن زمان وجود داشت، برای مردم اثری نداشته باشد.
اما موضوع دیگر که به نظر مهم‌تر است، اینکه مردم در انتظار برنامه‌ای برای برون رفت از این مشکلات هستند و همه چشم انتظار اینند که یک نفر برنامه‌ای جامع ارائه دهد و مشخص کند که از این فضا چه زمانی خارج خواهیم شد. نبود برنامه و هم ترازی در بین آحاد جامعه، مردم را به شدت نگران می‌کند.
وی همچنین یادآور شد: ما نمی‌خواهیم در این شرایط دنبال مقصر باشیم، بلکه اعتقاد داریم هر کس به اندازه خود در ایجاد شرایط موجود سهم دارد. خیلی‌ها از تحریم‌ها صحبت می‌کنند، ولی واقعیت این است که راهکار نمی‌دهند. همه می‌گویند تحریم‌ها اثر ندارد، اما واقعیت نشان داده که دارد. به نظر من، باید از تحریم به عنوان یک فرصت به صورت عملیاتی استفاده کرد. نباید این فرصت‌ها برای همیشه به صورت تهدید بماند. اگر ما فقط ۱۰درصد از وابستگی خود به نفت را از اول انقلاب تا کنون کم کرده بودیم، امروز با این بحران‌ها مواجه نبودیم و اکنون تولیدات دیگری داشتیم.
وی در ادامه افزود: باید همه ما نهاد‌ها ـ چه نظامی، چه اقتصادی و چه مقننه ـ بخشی از این پلت فرم برون رفت از مشکل را طراحی و تبیین کنیم و مسئولیت آن را بپذیریم و برای آن نیز زمان تعیین کنیم. برای مردم مؤلفه‌های زمانی مهم است و انتظار دارند تا بدانند چه زمانی، چگونه و با چه شرایطی می‌توان از این شرایط عبور کرد. این‌ها چیز‌هایی است که باید برای آن پاسخ مشخصی داشته باشیم. به نظر من، این کار باید در یک اتاق فکر مشترک به مفهوم واقعی شکل بگیرد و تمام کسانی که در اداره کشور سهیم اند و تمام نهاد‌هایی که قدرت نظامی و اقتصادی دارند، در آن حضور داشته باشند و تصمیمات این اتاق فکر نیز کامل اجرایی شود.
این گونه به نظر می‌رسد که کشور هنوز راهکاری برای برون رفت از مشکلات خود طراحی نکرده و هر کس از دیدگاه خود در این باره نظر می‌دهد. برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که وجود نهاد‌های موازی و اختلاف طبقاتی بین مردم و مسئولان، یکی از دلایل فشار دوچندان بر مردم است.
این روز‌ها همه مسئولان ـ از رئیس جمهور گرفته تا مدیران ادارات کوچک ـ از برون رفت مشکلات در روز‌های آتی سخن می‌گویند و وعده می‌دهند که این روز‌ها می‌گذرد و بار دیگر آرامش به کشور بازمی گردد؛ اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و همچنان شرایط برای مردم همانی است که بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = هجده