- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مردم از سفرهای غیرضروری و حتی رفت‌ وآمدهای خانوادگی خودداری کنند

Posted By admin On اسفند ۸, ۱۳۹۸ @ ۲:۱۱ ب.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: مردم در این ایام برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از سفرهای غیرضروری و حتی رفت‌ وآمدهای خانوادگی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. به گزارش آرازآذربایجان ، رسول انتظارمهدی با تاکید بر انجام اقدامات خودمراقبتی توسط شهروندان در داخل منازل اظهار داشت: مردم باید از رفتن به مکان‌های عمومی که ازدحام وجود دارد و احتمال انتقال ویروس در آن زیاد است، خودداری کرده و با رعایت نکات بهداشتی فضای سالمی را برای خود و دیگران فراهم کنند.
وی با بیان اهمیت همراهی و مشارکت مردم در کنترل ویروس کرونا ادامه داد: باتوجه به اینکه واکسن و درمانی برای ویروس کرونا تولید نشده، در این شرایط رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی تنها راه مقابله با آن به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: تاکنون در خصوص ابتلای شهروندان در آذربایجان غربی به کرونا گزارشی دریافت نشده است.
وی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس است که مردم باید با حساسیت این موضوع را در دستور کار داشته باشند.
»انتظارمهدی« با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان همه تمهیدات لازم را برای مقابله با این ویروس اندیشیده است، عنوان کرد: راه‌های احتمالی انتقال بیماری کرونا ویروس از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده اعلام شده که عموم مردم باید به این موارد توجه جدی داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی به عموم مردم توصیه کرد از دست زدن به چشم، بینی و دهان پرهیز کرده و زمانی که دارای نشانه‌های سرفه و تب هستند، از ارتباط با سایر افراد خودداری کنند و از انداختن آب دهان در مکان‌های عمومی اجتناب شود.
وی تب، سرفه و تنگی نفس را از مهم‌ترین علایم این ویروس دانست و اظهار داشت: استفاده از ماسک نیز برای همه شهروندان ضرورتی ندارد و تنها برای ارایه‌دهندگان خدمات درمانی از جمله پزشکان و بیماران تنفسی نیاز است.
انتظارمهدی تاکیدکرد: شهروندان خبرها را از منابع رسمی و موثق رصد و از هرگونه توجه به شایعه و انتشار آن خودداری کنند.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر ، دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل داریم. جواد آقازاده در خصوص اینکه ویروس کرونا قابل مهار است، افزود: بر خلاف شایعات هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون در استان گزارش نشده و مورد فوتی نیز در اثر این بیماری نداشتیم.
وی ادامه داد: ۱۲ نفر مورد مشکوک به کرونا داشتیم که جواب آزمایش ۷مورد از آنها منفی است و منتظر جواب آزمایش ۵ نفر بقیه هستیم که به احتمال زیاد منفی است.
آقازاده با بیان اینکه برخورد قاطع با احتکارکنندگان توسط مراجع ذیربط در دستور کار است، تصریح کرد: ماسک، ژل های صدعفونی کشف شده در استان، بین بیمارستان‌های دولتی توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: کرونا درمان ندارد ولی قابل پیشگیری است و مردم ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در تجمعات پرهیز کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید براینکه مردم به شایعات توجه نکنند، اظهار کرد: مردم بجای توجه به شایعات فضای مجازی، خودمراقبتی را بیش از همه مورد توجه قرار دهند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%81%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ba%d9%8a%d8%b1%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d9%8a-%d9%88-%d8%ad%d8%aa%d9%8a-%d8%b1%d9%81%d8%aa%e2%80%8c-%d9%88%d8%a2%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.