مردم ارومیه از ترافیک شهری رنج می‌برند

مردم ارومیه از ترافیک شهری رنج می‌برند

گروه گزارش: ارومیه پرجمعیت‌ترین شهر آذربایجان‌غربی است و رشد جمعیت در سال‌های اخیر و از سوی دیگر مهاجرت روستائیان به این شهر به وضوح ارومیه را تحت تاثیر قرار داده که متاسفانه نبود عزمی جدی برای حل این مشکل باعث ایجاد مشکلات برای شهروندان شده است.
حل معضل ترافیک ارومیه عزمی جدی می‌خواهد که همه مسئولان شهری باید در آن سهیم باشند و از طرفی مردم باید آن را از شورای شهر منتخب مطالبه کنند و در این راستا اگر شهر ارومیه قرار است در مسیر پیشرفت قرار گیرد باید حل معضل ترافیک به شیوه‌های نوین را در راس امور خود قرار دهند.
ارومیه پرجمعیت‌ترین شهر آذربایجان‌غربی است و رشد جمعیت در سال‌های اخیر و از سوی دیگر مهاجرت روستائیان به این شهر به وضوح ارومیه را تحت تاثیر قرار داده و متاسفانه نبود عزمی جدی برای حل مشکل ترافیک شهری باعث ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان شده است.
از سوی دیگر وجود برخی ادارات در هسته شهر و عدم رعایت رانندگان به دلیل عدم فضای کافی برای پارک خودرو و همچنین افزایش تعداد پارک‌های دوبل در خیابان‌های اصلی شهر باعث شده است شهروندان ارومیه‌ای ساعت‌ها از وقت خود را در ترافیک‌هایی بگذرانند در حالی که بیشتر مناطق شهر در حال گسترش است و انگار مسئولان برای حل این معضل شهری راه حلی بنیادین ندارند.
در کنار همه این‌ها ترافیک‌های سنگینی در هسته مرکزی شهر ایجاد می‌کنند و این مشکلات نه تنها در سال‌های گذشته از سوی مسئولان شهری حل نشده بلکه روز به روز با افزایش خودروها در سطح شهر جدی‌تر نیز شده است.
محمد امیری یکی از مغازه‌داران در خیابان امام خمینی(ره) ارومیه است که با گلایه از ترافیک موجود در این محدوده گفت: چندسالی است در خیابان امام طرح زوج و فرد ترافیکی اجرا می‌شود اما این طرح فقط طرحی موقتی است و نتوانسته در حل معضل ترافیکی این محدوده موثر باشد.
وی افزود: در نبود پارکینگ عمومی مناسب برای توقف موقتی خودروها در ارومیه، برخی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی از سوی مردم به پارکینگ عمومی تبدیل شده و برخی رانندگان نیز به صورت دوبل خودروهای خود را در خیابان پارک‌ می‌کنند که باعت ایجاد ترافیک شدید در خیابان‌های ارومیه می‌شود.
این شهروند بیان کرد: نقش عابران پیاده نیز در ایجاد ترافیک غیرقابل انکار است، عابرانی که به هنگام عبور از خیابان‌های اصلی از پل‌های هوایی و در مسیرهای پیاده‌رو برای تردد استفاده نمی‌کنند که این موارد نیز باعث ایجاد ترافیک در خیابان‌ها می‌شود.
سعید مجیدی دیگر شهروند ارومیه‌ای گفت: مشکلات شهری ارومیه تمامی ندارد و علاوه بر ترافیک در خیابان‌های اصلی، عمده مشکلات این شهر نصب، جمع آوری و رنگ آمیزی سرعتگاه‌ها، تابلوها و رسیدگی به وضعیت چراغ های راهنمایی سطح شهر است.
وی تصریح کرد: مشکل اصلی شهروندان در ساعات اوج ترافیک خاموشی‌های مکرر است که باعث از کار افتادن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌شوند و این موارد نیز باعث ایجاد ترافیک چندین ساعته در خیابان‌ها و معابر اصلی می‌شود.
مجیدی گفت: متاسفانه با بی‌تدبیری مسئولان ذیربط خیابان‌های این شهر هر روز شلوغ‌تر می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در خصوص حل مشکلات ترافیکی محدوده مرکزی شهر، اظهار داشت: برای حل ترافیک شهر باید عضو شورای شهر ارومیه، اعضای شورای ترافیک را دعوت کرده تا با کمک همدیگر نقاط کور ترافیکی را شناسایی و برای رفع مشکل اقدامات لازم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: با توجه به اینکه رفع برخی مشکلات شهر هزینه‌بر بوده و هزینه و درآمد شهرداری‌ها نیز از سوی مردم تامین می‌شود با توجه به اینکه متاسفانه در حال حاضر ساخت و ساز در شهر صورت نمی‌گیرد، درآمد شهرداری نیز به زیر ۱۰ درصد رسیده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در این خصوص اقداماتی انجام شده و با اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و طرح جامع شهرسازی مشکل ترافیک نیز حل خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


7 − یک =