- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مردم آگاهانه تمامی رفتارها و عملکرد مسئولان را مشاهده می‌کنند

Posted By admin On شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۲۷ ق.ظ In اخبار ویژه,سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ضمن تذکر به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ارائه مجوز به برنامه‌های هنری حرمت‌شکن، گفت: مردم آگاهانه تمامی رفتارها و عملکرد مسئولین را مشاهده می‌کنند.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در دیدار با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی که به مناسبت آغاز ماه محرم برگزار شد، با انتقاد از برگزاری برنامه‌هایی که بدون توجه به جنبه‌های عمومی و صرف پرداختن به مسائل تخصصی اکران و اجرا می‌شوند، به موضوع اجرای تئاتر با محتوای نامناسب که در هفته گذشته اجرا شد اشاره کرده و اظهار داشت: متأسفانه مدیران فرهنگی بدون توجه به جنبه‌های عمومی نمایش‌های هنری و سایر مراسمات اجازه برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌دهند که از نظر عمومی در کشور و استان دارای اشکال است و باید از برگزاری چنین رویداد‌هایی جلوگیری شود.
وی، افزود: اینکه عده‌ای تنها با دید تخصصی به موضوعات هنری نگاه کنند و با بیان این نکته که در موضوعات هنری به لایه‌های زیرین فرهنگی پرداخته شده و با طرح ایرادات فنی و رفع آن‌ها توجیهی برای برگزاری چنین نمایش‌هایی که باعث حرمت‌شکنی در جامعه می‌شود داده شود قابل قبول نیست بنابراین از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به‌عنوان مسئول صدور مجوز برای برگزاری چنین مراسماتی انتظار می‌رود با در نظر گرفتن جنبه عمومی و نگاه مردمی در چنین مواردی عمل کنند تا از این پس شاهد برگزاری چنین رویدادهایی که همراه با حرمت‌شکنی ارزش های دینی است نباشیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در ادامه به اهمیت تولیدات هنری و سینمایی در کشور اشاره کرده و خاطرنشان کرد: تولیدات فرهنگی و هنری اعم از فیلم و سریال و تئاتر در نظام اسلامی باید بر اساس واقعیات زندگی عموم مردم باشد و پرداختن به طبقه خاصی از مردم و به تصویر کشیدن آن‌ها شایسته جامعه اسلامی نیست و یقینا در طولانی مدت باعث تضاد رفتاری و فرهنگی در کشور خواهد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، به هدف قیام سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: اگر همه مسئولین و مردم در انجام این فریضه الهی درست عمل کنند یقینا مسئله فساد و منکر در جامعه ریشه کن خواهد شد.
حجت‌الاسلام قریشی، با انتقاد از کم‌کاری مسئولین در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: قصور و کوتاهی مسئولین در پرداختن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر قابل قبول نیست چراکه وظیفه همه مردم و به‌ویژه مسئولین عمل کردن در این موضوع است. اولا باید اعضای ستاد جلسات را جدی بگیرند و با حضور و پیگیری مصوبات در عمل به امر به معروف و نهی از منکر به‌‌صورت جدی وارد عمل شوند و باید دغدغه همه مسئولین باشد تا انگیزه کافی برای اقدام عملیاتی در این زمینه ایجاد شود.
وی، با اشاره به اهمیت رعایت شئونات دینی در ادارات دولتی به دیدار اخیر هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرده و تأکید کرد: اولین قدم در احیای امر به معروف و نهی از منکر نظارت مدیران بر زیرمجموعه‌های مدیریتی خود و مطالبه جدی از مدیران دولتی برای رعایت شئونات اسلامی در ادارات دولتی است و ستاد موظف است از مسئولین دستگاه‌های دولتی مطالبات را به صورت جدی پیگیری کرده و گزارش مقتضی را اعلام کنند.
امام جمعه ارومیه، در ادامه با انتقاد از پوشش نامناسب زنان در دیدار اقوام با رئیس جمهور، گفت: عدم رعایت پوشش و حجاب در برنامه رسمی و با حضور مقامات عالی دولتی در نظام اسلامی غیر‌قابل قبول است و باید مسئولین برگزاری چنین مراسماتی دقت بیشتری درنحوه پوشش و رعایت شئونات دینی داشته باشند چرا‌که وقتی قوه مجریه میدان دار مسائل جاری کشور است انتظار بیشتری می‌رود تا با حساسیت بیشتر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل کند و مسأله حجاب بعنوان یک موضوع قانونی و شرعی در تمامی مراسمات ملی و مذهبی توسط تمامی اقوام رعایت شود.
وی، افزود: مردم آگاهانه تمامی قوانین و عملکرد مسئولین را مشاهده می‌کنند و وجود تناقضات در رفتار و گفتار مدیران را در هیچ موضوعی نمی‌پذیرند فلذا ظاهر‌سازی در عمل به قوانین و احکام اسلامی شایسته جامعه اسلامی و مدیران نیست .
حجت‌الاسلام قریشی، در پایان به نظارت نامحسوس از عملکرد مدیران در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اشاره و تأکید کرد: چنانچه ساز و کار مناسبی تعریف شود تا از نحوه عملکرد مدیران دولتی در مجموعه‌های اداری نظارت و ارزیابی نامحسوس صورت پذیرد یقینا در نحوه عملکرد مدیران و مسئولین سازمان‌ها و ادارات مؤثر خواهد بود که امیدواریم با عملیاتی شدن تصمیمات زمینه رعایت کامل شئونات اسلامی در ادارات و سازمان ها و جامعه فراهم شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%8a-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b3/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.