مردم آذربایجان غربی ۴۰ میلیارد ریال به ستاد بازسازی عتبات کمک می‌کنند

مردم آذربایجان غربی ۴۰ میلیارد ریال به ستاد بازسازی عتبات کمک می‌کنند

آرازآذربایجان-رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: مردم این استان در جشنواره نشان محبت متعهد شدند ۴۳ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کنند.
سید حسن حسینی اظهار داشت: هیچ رقمی از بودجه دولتی در صحن‌های حضرت فاطمه (س) و عقیله بن هاشم هزینه نمی‌شود و تمامی نذوراتی که برای این دو صحن دریافت می‌شود در داخل کشورمان به جنس و کالا تبدیل شده و به عراق صادر می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تمامی نیازمندی‌هایی که در عراق وجود دارد از داخل کشور تأمین می‌شود، همین موضوع در نوع خود به چندین کارخانه در منطقه که در حال ورشکستگی بوده‌اند کمک به سزایی کرده و این کارخانه‌ها از طریق ورود ستاد بازسازی مجدداً رونق گرفته‌اند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با بیان این که تمامی این موارد جزو اقتصاد مقاومتی بوده و به اقتصاد کشورمان کمک می‌کند تصریح کرد: در بسیاری از موارد همچون کارخانه‌ها فولادسازی و کاشی با رکود روبرو بودیم که با خریدهای صورت گرفته از این کارخانه‌ها توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات رونقی دوباره به اقتصاد بخشیده شد.
وی تصریح کرد: هزینه‌هایی که در عتبات انجام می‌پذیرد در راستای خدمات رسانی به زائران به ویژه زائران اربعین حسینی است به گونه‌ای که در اربعین حسینی سال ۹۷ به بیش از یک صد و ۱۰ هزار نفر در صحن حضرت فاطمه (س) اسکان داده شده بود و تا پایان سال قسمت زیارتی این صحن پایان می‌یابد و بخش خدماتی و اداری تا پایان سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با اشاره به هزینه کرد آذربایجان غربی در صحن عقیله بنی هاشم و حضرت فاطمه زهرا (ص) اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶، ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ و ۴۵ میلون تومان قبل از سال ۹۶ برای هزینه کرد نذورات مردم در این دو صحن هزینه شده است.
وی بیان کرد: در جذب نذورات بحث فقیر و غنی وجود ندارد، حتی اقشار متوسط و متوسط به پایین بیشتر به این امر اهتمام دارند، هدف از برگزاری جشنواره نشان محبت گل‌ریزان نبود ولی در نهایت توجه وصف ناپذیر عموم سبب شد تا به گل‌ریزانی تبدیل شود که رتبه استان را به مقام نخست برساند.
وی یادآور شد: در این جشنواره بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد ایجاد شد که قرار شد در طی ۲ مرحله پرداختی‌ها صورت گیرد و تا پایان سال ۹۷ رقم ۲ میلیارد تومان وصول خواهد شد، همچنین در این جشنواره ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی دریافت شد و مابقی رقم به صورت تعهد در سال ۹۸ وصول می‌شود.
حسینی با اشاره به آخرین وضعیت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) و عقیله بنی هاشم یادآور شد: صحن حضرت فاطمه زهرا (س) بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش زیارتی به مساحت ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع تا پایان سال ۹۷ اتمام می‌یابد و بخش‌های خدماتی و اداری نیز تا پایان سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: صحن عقیله بنی هاشم یک پروژه آبی و خاکی است از همین رو یک پروژه پیچیده به مساحت ۱۶۴ هزار مترمربع است که پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی دارد و تا اربعین حسینی سال ۹۸ این صحن اسکان زائران را تأمین می‌کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


8 × = شصت چهار