نماينده مردم تبريز درمجلس:

مردم آذربایجان مرگ دریاچه ارومیه را مقابل چشمان خود می بینند

مردم آذربایجان مرگ دریاچه ارومیه را مقابل چشمان خود می بینند

گروه خبر:عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم آذربایجان مرگ دریاچه ارومیه را مقابل چشمان خود می بیننند، گفت: تبعات زیست محیطی خشکی این دریاچه دامن همه را می گیرد.
محمد اسماعیل سعیدی درنشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: رییس جمهور آمریکا چندی پیش اظهارات بی پایه و اساس و سخیفی که دور از انتظار نبود، همچنین تمام بغض و کینه ۴۰ ساله نظام آمریکا و صهیونیست بین الملل را درقالب جملات و کلمات بی ادبانه بیرون ریخت و علیه مردم شریف ایران، نظام اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن گفت.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، افزود: سپاه در طول حیات پر برکت خود به عنوان بازوی انقلاب ، نظام ،امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره در مقابل توطئه های نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا ایستاد و الحمدالله سربلند بیرون آمد؛ طوری که حضرت امام (ره) فرموردند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
وی تاکید کرد: امروز سپاه خار چشم دشمنان انقلاب و ملت ایران است، اما عده ای از همان سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی مرتب بر سر طبل رابطه با آمریکا می زنند و خود را چنان جلوه می دانند که انگار تنها حامیان ملت ایران هستند، این درحالی است که حضرت امام (ره) ، رهبری معظم انقلاب بارها تاکید کردند که نباید به آمریکا اعتماد کرد؛ فرمول رابطه با آمریکا همان رابطه گرگ با میش است که حضرت امام درهمان سال های پیروزی انقلاب تبیین فرمودند.
سعیدی تصریح کرد: بنابراین امروز اگر برای چندمین بار از این سوراخ گزیده شدیم، نباید از این مقطع به بعد این فرصت را به شیطان بزرگ آمریکا بدهیم و به او اعتماد کنیم، ما باید درمسیر تقویت استحکامات داخلی خود حرکت کرده و درمقابل آمریکا ایستادگی کنیم تا دشمن مایوس شود، ضمن اینکه با وحدت کامل جریان های سیاسی و با همراهی ملت عزیز در مقابل سیاست های جدید آمریکا ایستادگی و مقاومت داشته باشیم.
این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: در شرایط موجود متاسفانه مشکلاتی ازجمله رکود بر اقتصاد در کشور حاکم شده است، این مشکل باعث بروز معضلاتی بسیار پیچیده و درهم تنیده شده است؛ باید مسئولان تدابیرعاجل و قابل عمل را بیاندیشند، پایین آمدن سطح تولید، عدم حمایت از صادرات، رشد بیکاری، پایین آمدن میزان درآمد مردم و فشار مضاعف بر دوش اقشار کم درآمد و یا بدون درآمد جامعه هشداری است که مسئولان باید به آن توجه کنند.
وی با بیان اینکه دوران گفتار درمانی و توجیه ها باید پایان پذیرد، گفت: دوره مدیریت جهادی و اقدام و عمل انقلابی و جلب اعتماد مردم باید شروع شود، باید بدانیم که اگر با مردم رو راست باشیم؛ همانند دهه اول انقلاب خود مردم به کمک دولتمردان خواهند آمد و بخش عمده ای از گره های کور فعلی را خواهند گشود.
سعیدی افزود: همانطوری که در سخت ترین شرایط دوران دفاع مقدس مردم با عنایت خدای متعال و رهبری های خردمندانه امام (ره) مشکلات را یکی از پس از دیگری حل کردند، نباید روند فعلی ادامه پیدا کرده و بلکه باید به گفتمان انقلاب اسلامی برگردیم، مدیریت جهادی و عمل انقلابی حلقه مفقوده ای است که بسیاری از مسئولان آن را به دست فراموشی گرفتند.
وی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود، تاکید کرد: بحث دریاچه ارومیه متاسفانه امروز از متن به حاشیه رانده شده است، اکثر مصوبات ستاد احیاء دریاچه بلا اقدام و یا نیمه کاره مانده است؛ امسال دریاچه بدترین شرایط را پشت سر می گذارد و مردم در مقابل چشمان خود و علی رغم صحبت های مسئولان حالت احتضار دریاچه را مشاهده می کنند، هشدارمی دهم تبعات سنگین محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه دامن همه را خواهد گرفت.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام فرصتی است برای ارایه توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری ایران و آذربایجان، نباید دولت و وزارتخانه ها فرصت سوزی کنند، در اندک زمان باقی مانده از ریاست جمهور می خواهم دستور ویژه دهند تا تمام بدنه دولت به پای کار بیایند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 5 =