نماينده مردم اروميه در مجلس:

مردم آذربایجان غربی خواستار حل مشکل مدارس کانکسی و اجاره ای هستند

مردم آذربایجان غربی خواستار حل مشکل مدارس کانکسی و اجاره ای هستند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: ما مردم آذربایجان¬غربی خواستار حل مشکل مدارس کانکسی، خشتی و اجاره ای هستیم و تکمیل و راه اندازی بیمارستان ها از دیگر مطالبات ما بشمار می رود.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین انتظار ما از رییس جمهور اشتغال است چرا که اشتغال، درآمدزایی دارد و به تبع آن ازدواج افزایش، مسئله اعتیاد و پرونده های دادگاه کاهش می یابد. وی افزود: آذربایجان غربی با وجود اینکه جزو استان هایی است که تعداد تحصیل کرده های دختر و پسر زیادی دارد ولی بیشترین بیکاری در آمار این استان دیده می شود.
قاضی پور به سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۹۹ درصد سرمایه گذاری مربوط به بخش خصوصی است ولی هیچ یک از بیمه ها و بانک ها در این استان سرمایه گذاری نکرده و انتظار داریم در این خصوص تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
نماینده مجلس تصریح کرد: از نظر ما هرگونه سفر مسئولین به استان برکت بشمار می رود به شرطی که به وعده ها عمل شود. وی در خصوص مطالبات از رییس جمهور به جاده ها و اتوبان ها اشاره کرد و ادامه داد: ما خواستار حل مشکل مدارس کانکسی، خشتی و اجاره ای هستیم و تکمیل و راه اندازی بیمارستان ها از دیگر مطالبات ما بشمار می رود. قاضی پور به بحث رتبه بندی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر انتخاب شده و دانشگاه صنعتی ارومیه را زیر مجموعه آن قرار داده اند و این به ضرر این دانشگاه است.
همچنین نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دوباره درباره لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی رای گیری خواهد شد و چنانچه حدنصاب آراء را به دست آورد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و در غیر این صورت این لایحه کنار گذاشته می‌شود.نادر قاضی‌پور ، اظهار کرد: بررسی و اظهارنظر درباره قراردادهای پیچیده و ننگین همچون اف.ای.تی.اف به معنای واقعی کلمه زمان بر بوده و کار تخصصی و کارشناسانه‌ای را می‌طلبد بنابراین نباید در این زمینه تعجیل کرد چرا که نقاط و زوایای ریز و مختلفی دارد.وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف این قبیل قراردادها باید با حضور کارشناسان و افراد صاحب علم واکاوی شود، ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی به آن رای مخالف دادم همچنین شورای نگهبان هم ضمن رد لایحه الحاق جمهور اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم آن را به مجلس اعاده کرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان چندین مورد ایراد شرعی و قانونی نسبت به این لایحه که از ضمایم اف.ای.تی.اف است وارد می‌داند، خاطرنشان کرد: دوباره درباره این لایحه در مجلس شورای اسلامی رای گیری خواهد شد چنانچه حدنصاب آراء را به دست آورد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و در غیر این صورت این لایحه کنار گذاشته می‌شود.قاضی‌پور در پاسخ به اینکه چرا با پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه مقابل با آثار تحریم در مجلس شورای اسلامی موافقت نشد به ویژه اینکه استکبار جهانی برای بیشتر کردن دامنه تحریم‌ها مصمم است، دلیل این اقدام مجلس را جلوگیری از تداخل وظایف و موازی کاری عنوان کرد و افزود: در مجلس کمیسیون‌های مختلفی با محوریت جهاد اقتصادی و تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی به طور متناوب راه اندازی شده و فعالیت‌هایی داشته‌اند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


2 + = نُه