سازمان مديريت بحران استان هشدار داد

مردم آذربایجان غربی از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

مردم آذربایجان غربی از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

گروه خبر: مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در اثر بارش رگباری باران ساکنان و مسافران در مناطق مختلف استان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
به گزارش آرازآذربایجان ، یونس علیزاده افزود: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران آذربایجان غربی، مردم باید طی هفته جاری برای جلوگیری از خطرهای احتمالی موارد ایمنی را بیش از پیش رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه در هفته جاری و هفته های آینده، سامانه بارشی به ویژه به صورت رگباری بارش های خوبی را در استان موجب می شود اضافه کرد: این سامانه می تواند با طغیان رودخانه_ها، مسیل ها و آبگرفتگی معابر همراه باشد.وی بیان کرد: علاوه بر حاشیه رودخانه ها، کنار دریاچه های پشت سد و دیگر تاسیسات آبی نیز در این مدت خطرناک بوده و شهروندان نباید در این مکان ها تجمع کنند.مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم در پاییز امسال مشکل خاصی در حواشی رودخانه ها، مسیل ها و سدها روی ندهد.
در روزهای گذشته بارش های رگباری پاییزی در آذربایجان غربی آغاز شده و حتی در شهرهایی نظیر تکاب موجب آبگرفتگی معابر شده است.
برخی گزارش های هواشناسی از وقوع بارش_های قابل توجه طی هفته جاری در آذربایجان غربی خبر می دهند.
همچنین کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آسمان استان بارانی می شود. مهدی کریمی با تاکید بر اینکه آسمان استان در طی چند روز آینده بارانی خواهد بود افزود: با توجه به بارندگی های روز گذشته دمای هوای استان به طور میانگین ۵ درجه کاهش یافته است. کریمی در مورد وضعیت جوی استان خاطر نشان کرد: در طی دو روز آینده در نواحی مختلف استان بارش باران به صورت پراکنده و رگباری همراه با رعد و برق ادامه خواهد داشت و شدت این بارش ها در نواحی مرکزی استان شدت بیشتری خواهد داشت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی در اشنویه با ۶ میلی متر گزارش شده است. وی با اشاره به سرد ترین و گرم ترین شهرهای استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته پیرانشهر وشاهین دژ با ۲۶درجه بالای صفر گرمترین و چالدران با ۶درجه بالای صفر خنکترین شهر استان اعلام شده است. کریمی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در ارومیه ۱ میلی متر گزارش شده است ادامه داد: دمای ارومیه در خنک ترین ساعات ۱۰درجه بالای صفر و در گرمترین ساعات ۲۲درجه بالای صفر اعلام شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 0