رئيس کميسيون بودجه شوراي اسلامي شهر اروميه:

مرحله اول تراموای شهری ارومیه وارد فاز اجرایی می شود

مرحله اول تراموای شهری ارومیه وارد فاز اجرایی می شود

گروه خبر: رئیس کمیسیون بودجه و حقوق شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در آینده نزدیک فاز اول تراموای شهری ارومیه وارد فاز اجرایی می شود.
عادل فتاحی با بیان اینکه برای اجرای فاز اول این طرح شهری ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است افزود: در حال حاضر مراحل اجرایی ترموا در سه فاز توسط یک شرکت آلمانی دردست مطالعه است و مسیرهای سه گانه، تعداد ایستگاه‌ها و پایانه‌های آن توسط مشاور مشخص شده است و در شورای ترافیک استان مطرح و مورد تأیید قرار گرفت.
وی ادامه داد: خطوط ریلی تراموا ارومیه در قالب ۲ مسیر به طول ۲۰ کیلومتر با هدف توانمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در افق توسعه شهر، کاهش ترافیک، افزایش ظرفیت جابجایی مسافرمطالعه و در مدت دو سال اجرا می‌شود.
فتاحی اضافه کرد: براساس این مصوبه در مرحله نخست، خط شماره یک ازابتدای جاده دریا (شهرک گلمان ارومیه)، خیابان هفت تیر، میدان ولایت فقیه، میدان انقلاب، بلوار مدرس، بلوار شهریار، سه‌راهی ایثار تا پارک تخم مرغی شهرک ایثار به طول ۹ کیلومتر در قالب ۱۲ ایستگاه اجرا می‌شود.وی عنوان کرد: در مرحله بعدی نیز خط شمار دو این پروژه ازمحدوده دروازه مهاباد ارومیه آغاز و درامتداد خیابان باکری، میدان ولایت فقیه، شهید مطهری، مدنی ۲ میدان امام حسین (ع)، خیابان ارتش، خیابان حسنی – آهندوست، شهرک فرهنگیان و پارک تخم مرغی احداث می‌شود.فتاحی با بیان اینکه بعد از اتمام مطالعات فاز اول ترموای شهری وارد فاز اجرایی خواهد شد که مدت زمان اتمام فاز اول، ۱۸ ماه پیش بینی شده است اظهارداشت: شهر ارومیه از نظر شبکه معابر جزو شهرهای مطلوب است، با توجه به این مهم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه در دستور کار قرار دارد.
رئیس کمیسیون بودجه و حقوق شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شورای اسلامی شهرو شهرداری ارومیه به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مطالعه و اجرای بی. آر. تی را با انتخاب مشاور و تعیین مسیر برای آن در دستور کار قرار داد گفت: متاسفانه بعد از انجام مطالعات اجرای بی. آر. تی، این مهم به علت پدید آمدن پاره‌های از مشکلات در شهر ارومیه اجرا نشد.فتاحی با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی طرح‌های مدرن و از نظر اقتصادی کم هزینه را در دست مطالعه دارد گفت: برای رسیدن به افق ۱۴۰۵ شهر ارومیه طرح‌های تراموا، مونوری و مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه هراتوبوس به ازای ۲۵ وسیله نقلیه باعث کاهش ترافیک می‌شود گفت: در راستای کاهش ترافیک در شهر ارومیه مقوله توسعه و نوسازی ناوگان اتوبو سرانی مدنظر است و در این راستا هر سال تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده شهر نوسازی می‌شود.فتاحی میانگین عمرناوگان اتوبوس رانی ارومیه را ۱۰ سال عنوان کرد وافزود: اخیرا تعدادی از اتوبوس کاردنی در راستای امر نوسازی و توسعه و همچنین روان سازی ترافیک دررینگ میانی شهر به طول ۲۲٫۵ کیلومتر خریداری و شروع به فعالیت در این رینگ شدند.
وی با بیان اینکه سالانه اعتبار معینی برای خرید اتوبوس‌ها شهری پیش بینی می‌شود اعلام کرد: متاسفانه سهمیه اتوبوس‌های خریداری شده برای شهر ارومیه در طی سنوات گذشته از طریق تهران تحویل داده نشده است.
رئیس کمیسیون بودجه و حقوق شورای اسلامی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطر نشان کرد: ناوگان تاکسی رانی از وضعیت مطلوبی در سطح شهر ارومیه برخوردار است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 3