مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان:

مراسم زیارت ازبعید پیامبراکرم در آذربایجان غربی برگزارمی شود

مراسم زیارت ازبعید پیامبراکرم در آذربایجان غربی برگزارمی شود

گروه خبر:مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری مراسم زیارت ازبعید پیامبر اکرم در آذربایجان غربی خبرداد.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی افزود:با نزدیک شدن به دهه آخر صفر و به منظور نکوداشت مقام پیامبر (ص) مراسم قرائت زیارتنامه ازبعید در مسجد اعظم و سایر مساجد محوری ارومیه و مساجد شهرستان های آذربایجان غربی برگزار می شود. وی ادامه داد: مراسم قرائت متمرکز زیارت ازبعید در ارومیه روز جمعه، ۲۶ آبان و مصادف با ۲۸ صفر ساعت ۱۱ قبل از اقامه نماز جمعه در مصلی های استان برگزار می شود.
حجت الاسلام کریمی بابیان اینکه آشنایی با معارف پیامبر اکرم(ص) یکی از اهداف برگزاری مراسم قرائت زیارت رسول اکرم است گفت: سال گذشته نیز مراسم قرائت زیارت ازبعید با استقبال خوب مردم برگزار شد و امید است امسال نیز با استفاده از ظرفیت مداحان اهل بیت و هیئت های مذهبی هرچه باشکوه تر برگزار شود. وی با بیان اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ زیارتنامه خوانی در جامعه فاصله زیادی داریم خاطر نشان کرد: باید مراسم زیارتنامه خوانی به سنت و فرهنگ در جامعه اسلامی بدل شود. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حضور پرشور مومنان در آیین های معنوی دهه پایانی صفر ، اظهار کرد: ما مسلمانان باید دین خود را به پیامبر بزرگوار اسلام (صل الله علیه و آله) ادا کرده و با شکوه بیشتری در آیین های عزاداری سالروز وفات آن حضرت حضور یابیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


سه × 1 =