استاندار آذربايجان غربي اعلام كرد

مذاکره با خودروسازی سایپا برای ساخت کارخانه تولید قطعات خودرو در ارومیه

مذاکره با خودروسازی سایپا برای ساخت کارخانه تولید  قطعات خودرو در ارومیه

گروه گزارش: استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در تولید خودروهای سنگین دارد، از مذاکره با گروه خودروسازی سایپا برای ساخت کارخانه تولید قطعات خودرو در ارومیه خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، استاندار آذربایجان در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر خودروهای جهانی توسط ایرانیان طراحی می شوند لذا لازم است حوزه اقتصاد مقاومتی فکری به حال صنعت خودروسازی کرده و خودروسازان را به عظم ملی وا دارد.
سعادت با اشاره به پیشینه خودروسازی ایران گفت: ایران در سال های گذشته جزو پیشروان در امر خودروسازی بود حال آنکه اکنون مصرف کننده خودروهای چینی هستیم.
وی با ذکر این نکته که صنعت خودروسازی صنعت دولتی نیست، اظهار کرد: سرمایه گذاران خود باید راغب به سرمایه گذاری در این بخش باشند.استاندار آذربایجان غربی با ابراز رضایت از ساخت خودروی تاکسی توسط شرکت آریو ادامه داد: امیدواریم روزی بتوانیم صاحب برند تاکسی باشیم.
وی درباره سیاست حمایت از تولیدات ملی ابراز کرد: اگر در زمان گذشته در صنعت خودروسازی خط و مشی درستی را انتخاب میکردیم، اکنون صاحب برند در این صنعت بودیم و اکنون نیز در راستای تحقق فرمایشات رهبری باید طراحی و ساخت خودروهای ملی را پیش بگیریم.
استاندار آذربایجان غربی با ابراز نارضایتی از وضعیت خودروهای تولید ملی، افزود: خودروهای تولیدی کشور در شان مردم ایران نیستند.
سعادت با اشاره به پیشینه خودروسازی ایران گفت: ایران در سال های گذشته جزو پیشروان در امر خودروسازی بود حال آنکه اکنون مصرف کننده خودروهای چینی هستیم.وی با بیان اینکه استانداری آمادگی کمک به فراهم آوردن زیرساخت ها برای سرمایه گذاران بخش خودروسازی را دارد، اضافه کرد: طی مذاکرات انجام گرفته، شرکت سایپا اقدام به تولید لاستیک خودرو، در ارومیه، خواهد کرد.
وی با اشاره به مصرف بالای لاستیک خودرو در ایران، افزود: این اقدام تاثیر بسزایی در بحث اشتغالزایی استان خواهد داشت.
استاندار آذربایجان غربی ابراز کرد: تولید لاستیک خودرو در ارومیه نیازمند مشارکت سرمایه داران است چراکه دولت تنها سیاست گذار بوده و نقشی در سرمایه گذاری ندارد.سعادت از وضعیت تولیدات قطعات یدکی خودرو در ایران ابراز رضایت کرده و افزود: خودروسازی به صورت دولتی امکان پذیر نیست.
وی گفت: درباره سیاست حمایت از تولیدات ملی، ابراز کرد: اگر در زمان گذشته در صنعت خودروسازی خط و مشی درستی را انتخاب میکردیم، اکنون صاحب برند در این صنعت بودیم و اکنون نیز در راستای تحقق فرمایشات رهبری باید طراحی و ساخت خودروهای ملی را پیش بگیریم.
استاندار آذربایجان غربی با ابراز نارضایتی از وضعیت خودروهای تولید ملی، افزود: خودروهای تولیدی کشور در شان مردم ایران نیستند.وی با بیان اینکه بیشتر خودروهای جهانی توسط ایرانیان طراحی می شوند، تاکید کرد: حوزه اقتصاد مقاومتی باید فکری به حال صنعت خودروسازی کرده و خودروسازان را به عظم ملی وا دارد.
استاندار آذربایجان غربی با ذکر این نکته که صنعت خودروسازی صنعت دولتی نیست، اظهار کرد: سرمایه گذاران خود باید راغب به سرمایه_گذاری در این بخش باشند.
سعادت با بیان اینکه استانداری آمادگی کمک به فراهم آوردن زیرساخت ها برای سرمایه_گذاران بخش خودروسازی را دارد، اضافه کرد: با شرکت سایپا مذاکراتی داشته ایم تا کارخانه لاستیک سازی خودروهای تولیدی این شرکت در ارومیه راه اندازی شود.وی با اشاره به مصرف بالای لاستیک خودرو در ایران، افزود: در صورت ایجاد این کارخانه در آذربایجان‌غربی این مساله تاثیر بسزایی در بحث اشتغالزایی استان خواهد داشت.استاندار آذربایجان غربی ابراز کرد: تولید لاستیک خودرو در ارومیه نیازمند مشارکت سرمایه داران است چراکه دولت تنها سیاست_گذار بوده و نقشی در سرمایه گذاری ندارد؛ ما به عنوان دولت آماده همه گونه حمایت از سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات هستیم تا زمینه سرمایه گذاری در استان آماده شود.
سعادت از وضعیت تولیدات قطعات یدکی خودرو در ایران ابراز رضایت کرده و افزود: خودروسازی به صورت دولتی امکان پذیر نیست و باید سرمایه گذاران پای کار آیند.
پیگیری می کنیم شرکت های بزرگ خودروسازی بخشی ازتولیدات خود را در آذربایجان‌غربی انجام دهند و در این بین با سایپا مذاکراتی داشته ایم.پیگیری می کنیم شرکت های بزرگ خودروسازی بخشی ازتولیدات خود را در آذربایجان‌غربی انجام دهند و در این بین با سایپا مذاکراتی داشته ایم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران، هادی بهادری در ادامه این جلسه، گفت: با توجه به وجود قطعه‌سازهای ماهر در ارومیه وجود نداشتن برند ارومیه در صنعت خودروسازی نکته ای قابل تامل و تاسف است.
بهادری ادامه داد: مردم ارومیه به شدت مشتاق تولید خودرو چه به صورت منتاژ و چه به صورت تولید تحت لیسانس یکی از برندهای خودروسازی خارجی هستند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: یکی از بحث های مطرح استان در حوزه خودروسازی مجموعه مارال صنعت است که به نوعی آبروی آذربایجان غربی محسوب می شود.بهادری افزود: تریلر و اتاقک های تریلر در این مجموعه به خوبی تولید شده و به کشورهای همسایه نیز صادر می شوند که این نشانگر ظرفیت آذربایجان_غربی در صنعت خودروسازی است.وی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر در ساخت خودروهای سواری، اضافه کرد: به طور کلی این منطقه در بحث تولید خودروهای پیشرفته ظرفیت خوبی را داراست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سایپا بزرگترین تولیدکننده خودرو در ایران است.
بهادری ادامه داد: حرکت بزرگی در حوزه خودروسازی انجام گرفته است که در این مسان سایپا نقش بزرگی را ایفا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران نباید تنها هدف خودروسازان کشور باشد، توضیح داد: با توجه بیشتر به بحث کیفی سازی می توانیم بازار کشورهای دیگر را هم در دست بگیریم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اکنون زمان آن رسیده که آذربایجان_غربی خودرو برند خود را طراحی و تولید کند.
بهادری با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات در ارومیه، افزود: برگزاری این نمایشگاه به خودی خود نشانگر احساس نیاز استان به تولید خودرو است که یکی از مسایل سرعت بخش به این مبحث را میتوان بروز خشکسالی دانست.
وی تاکید کرد: باید جهت گیری توسعه منطقه را از بحث کشاورزی به بحث های صنعتی و معدنی تغییر دهیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام مذاکرات اولیه با مسوولین مربوطه، اضافه کرد: در آینده در بحث تولید قطعات خودرو و تولید برند مخصوص ارومیه اقداماتی انجام خواهد شد.
به گزارش آراز آذربایجان، نخستین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته از تاریخ ۱۶ شهریورماه ۹۵ به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ارومیه برپا شده است.این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۱۰ شرکت توانمند داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ارومیه برگزار شده است.

نوشته شده توسط araz در پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


7 + هفت =