- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مدیران دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی در آماده باش کامل باشند

Posted By admin On اسفند ۲۵, ۱۳۹۸ @ ۱۰:۲۲ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان – استاندار آذربایجان غربی بر آماده باش کامل مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.
محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در آماده باش کامل باشند اظهارکرد: هیچ مدیری حق ندارد به مرخصی برود و کسانی هم که از قبل مرخصی گرفته‌اند لغو می‌شود.
وی با تاکید بر اعمال محدودیت‌های بیشتر در مبادی ورودی و خروجی استان بویژه شهرهای سردشت، بوکان و شاهین دژ عنوان کرد: هر محدودیت و ممنوعیتی که دانشگاه علوم پزشکی برای قطع کردن زنجیره انتقال بیماری کرونا تشخیص بدهد اجرا می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی خواستار بسیج عمومی برای ضدعفونی کردن معابر و اماکن استان شد و افزود: کماکان از مردم خواهش می‌کنیم تا از ترددهای غیرضروری خودداری نموده و از منازلشان خارج نشوند.
تعطیلی نانوایی‌ها، پمپ بنزین و سوپرمارکت‌ها شایعه است
شهریاری تعطیلی پمپ بنزین، نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها را شایعه دانست و گفت: این مراکز با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند و هرگونه خبر تعطیلی تکذیب می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: با وجود اینکه بخشی ازتولید اقلامی چون دستکش و ضدعفونی کننده توسط وزارت بهداشت در کشور توزیع می‌شود در ستاد مصوب شد که اولویت برای تولیدات استانی، مردم آذربایجان غربی هستند.
شهریاری بیان کرد: با توجه به اینکه برخی استان‌های کشور با کمبود شدید دستکش و اقلام ضدعفونی کننده مواجه هستند و وزارت بهداشت از بخشی از تولید استان برای آنها استفاده می‌برد، مقرر شد تا نیاز مردم استان تأمین نشده به سایر استان‌ها ارسال نشود.
بسته‌های بهداشتی برای جانبازان بالای ۵۰ درصد تأمین و توزیع شود
وی با اشاره به شرایط سخت جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر به دستگاه‌های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه دستور داد برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر اقلام مورد نیاز بهداشتی تهیه شود.
شهریاری تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان سردشت بیش از ۴۰۰ جانباز شیمیایی با شرایط حاد زندگی می‌کنند لذا علاوه بر توزیع اقلامی بهداشتی و ضدعفونی کننده برای این عزیزان، محدودیت‌های ویژه تردد نیز به شهرستان سردشت اعمال می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت بیمه گزار برای بیمه اماکن روستایی در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی و پس از بررسی بخشی از واحدهای خسارت دیده، مبلغ ۵ میلیارد تومان به حساب مالکین واحدهای تعیین خسارت شده پرداخت شد.
شهریاری با بیان اینکه این مبالغ واریزی فعلاً قابل برداشت نیست و با شروع عملیات عمرانی جهت ساخت مسکن قابلیت برداشت را دارد گفت: مراحل بررسی میزان خسارت واحدهای آسیب دیده به سرعت از سوی شرکت بیمه گزار در حال انجام است و به محض اتمام بررسی‌ها میزان خسارت برآورد شده به حساب مالکین واریز می‌شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.