مدیر و نماینده محترم اتوبوس سوار شدین!

مدیر و نماینده محترم اتوبوس سوار شدین!

کمال الدین نیک رفتار خیابانی
گروه اجتماعی:برای مردم عادی بسیار پیش آمده که با اتوبوس های بین شهری تردد و مسافرتی داشته باشند و حتما با من موافق هستند که چرا اتوبوس های بین شهری ما از استانداردهای لازم و شرایط مناسبی برخوردار نیستند؟ واقعا که تفاوت فراوانی بین اتوبوس های بین شهری و آنهایی که به تهران رفت و آمد می_کنند وجود دارد. نمی دانم منشا این تبعیض و بی عدالتی کیست و چیست؟ در اتوبوس های بین شهری شاهد مشکلات متعددی نظیر تاخیر در ساعت حرکت، صندلی های نه چندان تمیز، غیر استاندارد و فشرده، سر و صدای زیادی که داخل اتوبوس می پیچد، نبود خدمات مناسب و حتی آب آشامیدنی، پخش شدن دود سیگار رانندگان در فضای داخل اتوبوس، توقف ها و سوار و پیاده کردن های متعدد، صدای موزیک رانندگان و … مشکلات متعدد دیگری هستیم.
مطمئنا یکی از مهم ترین علل مشکلاتی که در اتوبوس های بین شهری شاهد آن هستیم، ضعف و نبود مدیریت در قوانین موجود می باشد. مدیرانی که خود دارای خودروی شخصی بوده و مجال سوار شدن به اتوبوس های بین شهری را ندارند و لذا از اوضاع آنها نیز اطلاعاتی ندارند. از سوی دیگر قانون گذاران ما هم که الحمدا…مجال و فرصت سوار شدن به اتوبوس های بین شهری را ندارند و با هواپیما یا خودروهای لوکس شخصی رفت و آمد می کنند. بر اساس قوانین موجود در سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور عمر اتوبوس های بین شهری نباید از ۲۵ سال بالاتر باشد. حال سئوال این است که کدام مدیر و مسئول و نماینده را می شناسید که خودرویی با عمر بالای ده بیست ساله سوار شود. چرا اینهمه تبعیض داریم؟
در اکثر کشورهای اروپایی عمر ناوگان اتوبوسرانی بین ۵ تا ۷ سال است. در کشور همسایه مان ترکیه نیز این رقم به ۱۰ سال می رسد. باز سئوال این است که چرا در کشور ما ۲۵ سال؟
واقعیت این است که عمر بالای اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل جاده ای در کنار عدم رعایت استانداردهای لازم و رانندگانی که بعضا شرایط مناسب برای شغل رانندگی را ندارند از عوامل افزایش تصادفات و مرگ و میر جاده ای محسوب می شوند. صدمات و تلفاتی که بیشتر متوجه مردم عادی بوده و زندگی آنها را به خطر می اندازد. آمار سال های گذشته نشان می دهد در دنیا به ازای هر ?? هزار خودرو حدود ? نفر کشته می‌شوند، در حالی که ایران به ازای این تعداد خودرو، ?? تن کشته می شوند. رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با ارائه آمار ۱۰ ساله مرگ و میر (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰) در اثر تصادفات جاده‌ای کشور اعلام کرد که در هر ساعت۲٫۷ ایرانی بر اثر تصادفات جاده‌ای جان می‌دهند. همچنین بر اساس آماری که از سوی سازمان بهداشت جهانی در مورد میزان حوادث و تصادفات منجر به مرگ اعلام شد است، ایران رتبه پنجم را در دنیا به خود اختصاص داده است. مطمئنا خوانندگان این سطور با من هم عقیده هستند که این آمارها به هیچ وجه برازنده کشورمان نبوده و مایه تاسف می باشد.بایستی گفت دقت و توجه در وضع قوانین و تلاش در جهت بالا بردن استانداردهای زندگی مردم، مهم ترین وظیفه و رسالت مدیران و قانون گذاران یک جامعه است. اگر مشاهده می کنیم که در آمارهای مرگ و میر جاده ای وضعیت مناسبی نداریم این مستقیما با قوانین موجود و نظارت های دستگاه_های ذیربط مرتبط می باشد. لذا انتظار داریم مسئولان محترم فارغ از فرافکنی، تلاش_های خود برای بهبود وضعیت اتوبوس های بین شهری و ارتقای قوانین موجود را انجام داده و در کنار مردم و حامی آنها باشند. لذا منتظر پاسخ مسئولان استانی حمل و نقل، ترمینال مسافربری و نمایندگان مجلس درباره شرایط نامناسب اتوبوس_های بین شهری می باشیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = سه