مدعیان آبادانی ارومیه مخرب اموال عمومی شدند

مدعیان آبادانی ارومیه مخرب اموال عمومی شدند

گروه گزارش: مهلت قانونی تبلیغات شوراها درحالی امروز وارد سومین روز خود شد که نامزدهای این دوره در ارومیه بجای معرفی خود و برنامه هایشان کمر همت به تخریب اموال عمومی و شهر بسته اند.
همزمان با تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری، ماراتن نفس گیر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شرایطی آغاز شده که فضای مجازی پر از گروه‌های هوادار نامزدهای این دوره با عناوینی نظیر “حامیان”، “همفکران” “طرفداران” و… در کنار فضای مجازی به تبلیغات محیطی نیز کشیده شده است.
با گذشت تنها دو روز از آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهر کاملاً به تصرف نامزدهای این دوره از انتخابات شوراها در آمده و تبلیغات نامتعارف ضمن اینکه فضای شهری را زشت و کریه کرده بلکه خسارات شدیدی به اموال عمومی وارد شده است.تعدد نامزدهای شهر و روستا در این دوره از انتخابات شوراها موجب شده افراد از هر شیوه و روشی برای تبلیغات استفاده کنند، نگاهی اجمالی به فضای شهری ارومیه نشان می‌دهد نامزدهای شوراها به جای معرفی خود و برنامه‌هایشان به دنبال مسابقه برای نصب عکس، پوستر و بنرهای خود در سطح شهر هستند.
تیرهای برق، تابلوهای راهنمایی و رانندگی جداول خیابان‌ها، شیشه مغازه‌ها، درختان و حتی سطح معابر و خیابان‌ها از عکس‌ها و پوسترهای نامزدهای این دوره از شوراها درامان نمانده و شهر به تصرف کامل نامزدها در آمده است.در حال حاضر نصب عکس، پوستر، بنر در جای جای سطح شهر چهره کاملاً زشتی از منظر شهری به ارومیه بخشیده این در حالی است که شعار اکثر نامزدهای فعلی شورا در راستای عمران و آبادانی و توجه به زیباسازی منظر شهری است.
نامزدهای شوراها قانون را زیرپا گذاشته‌اند
هر چند مکان‌های مناسب برای نصب تبلیغات شوراهای اسلامی از سوی شهرداری‌ها در سطح شهر مشخص و تعبیه شده اما با وجود تذکر و هشدارهای متعدد نامزدهای فعلی به قانون عمل نکرده و از هر روشی برای تبلیغ استفاده می‌کنند.
با وجود اینکه این شکل تبلیغات غیرقانونی است اما این افراد به خصوص برخی اعضای فعلی شورای شهر ارومیه که نامزد ششمین دوره نیز هستند با دهن کجی به قانون از تیر چراغ برق و تابلوی راهنمایی رانندگی گرفته تا جدول‌های سیمانی کنار خیابان‌ها منظر شهر را تخریب کرده‌اند.
نکته قابل بیان اینکه در کنار ناهنجاری‌های بصری از جمله نصب و پخش گسترده تصاویر در سطح شهر بسیاری از این نامزدها با بر پایی ستادهای تبلیغاتی تا پاسی از نیمه شب با پخش موسیقی و ایجاد آلودگی صوتی و صدای کف و سوت سبب نارضایتی بسیاری از مردم شده‌اند.
ایجاد راه بندان و ترافیک از سوی طرفداران برخی نامزدهای شورای شهر موجب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان ارومیه شده است.
بایرامعلی حاجی محمدی یکی از شهروندان ارومیه‌ای با گلایه از بی نظمی و بی قانونی نامزدهای این دوره از شورای اسلامی می‌گوید: در حال حاضر شاهد تبلیغات نامناسب شوراهای اسلامی هستیم.
وی ادامه می‌دهد: متأسفانه ایجاد راه بندان و ترافیک، پخش موسیقی در سطح شهر و محلات اجازه استراحت یا فعالیت عادی را از مردم گرفته این اقدامات از سوی افرادی صورت می‌گیرد که شعارهای عمران و آبادانی سر می‌دهند.
در روزهای کرونایی نامزدها بیشتر به فکر آرامش و آسایش مردم باشند
حاجی محمدی اضافه می‌کند: کسی که هیچ ارزش و احترامی به قانون قائل نیست و بی پروا دست به تخریب اموال عمومی می‌زند چگونه می‌خواهد در شورای اسلامی شهر زمینه توسعه و آبادانی و نیز رفاه مردم را فراهم سازد.
زلفی مقدم یکی از بازنشسته‌های ارومیه نیز با گلایه از بی توجهی و عدم نظارت مسئولان بر روند تبلیغات این دوره از انتخابات شوراها می‌گوید: متأسفانه در هر کجای شهر که قدم می‌گذاریم با تصاویر و پوسترهای نامزدهای شوراها مواجه می‌شویم هم اکنون چهره شهر درشان مردم نیست بعد از اتمام انتخابات چه هزینه‌های گزافی صرف پاک کردن آثار این انتخابات خواهد شد هزینه‌هایی که می‌شود با آنها نیازمندان زیادی را دستگیری کرد.وی اضافه می‌کند: تعدد نامزدها، بی توجهی مسئولان به این نوع قانون شکنی‌ها از چشم مردم دور نمانده و خواستار تذکر جدی به نامزدها هستند اگر به صورت جدی با آنها برخورد شود در روزهای آتی اجازه تخریب اموال عمومی را به خود نمی‌دهند.
زلفی مقدم با اشاره به شیوع بیماری کرونا و احتمال حضور افراد مریض در منازل و نیز مراکز درمانی می‌گوید: راه اندازی کاروان‌های خودرویی با موسیقی نصف شب آیا زمینه سلب آسایش مردم را فراهم نمی‌کند؟ چرا این موارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
نصب غیر قانونی پوسترهای انتخاباتی آشفتگی چهره شهری را رقم می‌زند
سرپرست ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه با بیان اینکه ۱۳۰ تابلو تبلیغاتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ?? نقطه شهر نصب شده است، گفت: نصب غیر قانونی پوسترهای انتخاباتی آشفتگی چهره شهری را رقم می‌زند.حجت الاسلام سیامک نصری مقدم با بیان اینکه فضای تبلیغاتی جهت انتخابات ریاست جمهوری طی ۲۸ خرداد سال جاری در سطح شهر فراهم شده است، عنوان کرد: از چند روز مانده به مهلت قانونی تبلیغات مبنی برای فضا سازی تبلیغات محیطی انتخابات، اداره ارتباطات و امور بین شهرداری اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در سطح شهر کرده است.وی با بیان اینکه تابلوهای تبلیغاتی ۲۰ روزه برابر ضوابط فرمانداری و وزارت کشور در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار می‌گیرد، بیان کرد: ۱۳۰ تابلو تبلیغاتی رول اسکرین و درابعاد ۳ متر در ۵ متر جهت نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاب ریاست جمهوری در نقاط مختلف شهر تعبیه شده است.
به گفته سرپرست ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه نصب غیر قانونی پوسترهای انتخاباتی در دیوار و جداول معابر شهر منجر به آشفتگی و زشتی چهره شهری و تحمیل هزینه‌های گزاف برای امحاء پوسترها برای مدیریت شهری می‌شود که در این راستا از هواداران و نمایندگان نامزدهای انتخاباتی درخواست می‌شود که تبلیغات کاندیداهای مورد نظر خود را فقط در مکان‌های تعیین شده از طرف شهرداری ارومیه نصب کنند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازمهر، به هر روی شکل و فضای تبلیغات در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با دوره‌های قبل تفاوت زیادی دارد در این میان آن نامزد انتخابات از دید کارشناسان امکان کسب بیشترین آرا را دارد که بتواند از دو فضای تبلیغات محیطی بهترین بهره را ببرد.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = دوازده