- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

محور مقاومت به یک جبهه تبدیل شده است

Posted By admin On اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸ @ ۱:۵۹ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان-دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ارومیه گفت: امروزه محور مقاومت به جبهه مقاومت تبدیل شده و ابتکار عمل در دست این جبهه است.
زهرا مصطفوی امروز در همایش بزرگداشت روز معلم و بررسی یهود، صهیونیسم و فلسطین از دیدگام امام خمینی(ره) و شهید مطهری اظهار کرد: امروزه مقاومت قوی‌تر شده و دامنه نفوذ آن از مرزهای ایران عبور کرده و به فلسطین، لبنان و کشورهای دیگر رسیده، از این رو امروزه دیگر مقاومت محور نیست بلکه یک جبهه بوده که از شرقی‌ترین نقطه جهان به غربی‌ترین نقطه جهان رسیده و ابتکار عمل را در دست گرفته که خواستگاه آن جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه فلسطین پاره تن اسلام است و رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار حذف شود، افزود: این دو جمله معروف امام خمینی(ره) است که نشان می‌دهد ایشان این رژیم را نامشروع و یک غده سرطانی دانسته و دفاع از مردم فلسطین حق همه مسلمانان می‌دانستند و شاگرد ایشان شهید مطهری نیز به مسئله فلسطین از دو بعد انسانی و دینی نگاه می‌کردند، در آن زمان نیز حساب مشترکی با یکی از علما گشوده و اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی به فلسطین کرده و در حج آنها کمک‌ها را به مردم فلسطین رساندند.
دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: تمام تلاش دشمنان خارج کردن ایران از جبهه مقاومت بوده و برای این منظور با جنگ روانی به دنبال القای جنگ بر علیه ایران هستند و حتی تحریم‌های هدفمند را با هدف ناتوان ‌ساختن کشور طراحی کرده‌اند و از سوی دیگر در تلاش هستند تا شکاف‌های قومی را در ایران فعال کنند.
وی عنوان کرد: دشمن در تلاش برای نشان دادن مسیر اشتباه و نارسیدنی به جوانان است که برای مقابله با آن باید ابتدا اندیشه کرده تا با تصمیم درست بهترین پاسخ را پیدا کرد که این پاسخ در سایه حفظ اتحاد، گوش دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت‌های کشور به دست می‌آید.
*دفاع از مظلومان جهان از هر مسلک و مذهبی وظیفه همه مسلمانان است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه همه مسلمانان است تا مظلومان را در هر مسلک، مذهب و دینی یاری کنند، در حالی که مردم فلسطین، مسلمان هستند پس دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای دفاع نکردن از حق این مردم باقی نمی‌ماند.
حجت‌الاسلام قریشی در این همایش اظهار کرد: دفاع از مسئله فلسطین وظیفه شرعی و دینی همگان بوده و خداوند در قرآن فرموده‌اند وظیفه همه مسلمانان است تا مظلومان را در هر مسلک، مذهب و دینی یاری کنند، در حالی که مردم فلسطین، مسلمان هستند پس دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای دفاع نکردن از حق این مردم باقی نمی‌ماند و در این راستا همه مسلمانان باید دست به دست هم داده و از حقوق این ملت دفاع کنند.
وی افزود: شهید مطهری شخصیت بزرگی بودند که امام خمینی(ره) وی را ثمره عمر خود معرفی می‌کردند و با مطالعه شخصیت وی می‌توان نتیجه گرفت که وظیفه‌مداری یکی از ویژگی‌های بارز وی است و براساس همین، وی هر جایی که احساس وظیفه کرده وارد آن شده و اقدام به نوشتن کتاب می‌کرد تا جایی که حتی در مجله مستهجن زن در آن زمان که کسی جرات خواندن و حتی انتشار آثارشان را نداشته، برای دفاع از حقوق زنان مقاله‌هایی را در این باب در این مجله منتشر کرده است.
امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان شهید مطهری ادامه داد: وقتی رژیم صهیونیستی به فلسطین حمله کرده و به ناموس مسلمانان تعرض می‌کند، مسلمانان دیگر نباید ساکت باشند و بر علیه ظلم و ستم صهیونیست‌ها سخنی نزنند و برای این منظور باید همه مردم بسیج شده و در برابر صهیونیست‌ها بایستند.
*سابقه ظهور اسلام در فلسطین به زمان خلیفه دوم برمی‌گردد
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری عنوان کرد: فلسطین در دوران خلیفه دوم با فتوحات صورت گرفته به کشورهای امت اسلامی افزود شده است، از این رو این کشور سابقه‌ای طولانی در مسلمان بودن دارد و در طول تاریخ مورد طمع دشمنان گرفته است که برای نمونه تنها ۷۰ هزار نفر فلسطینی در جنگ‌های صلیبی کشته شده‌اند.
وی با بیان اینکه از جمله ابتکارات امام خمینی(ره) ارائه راهکار جدید برای آزادی فلسطین بود که این راهکار از بطن کشورهای اسلامی و به کمک مسلمانان صورت می‌گیرد، افزود: نمونه این راهکارها پیروزی فلسطینی‌ها در جنگ غزه بوده است.////

گزارش تصویری :آراز آذربایجان-یحیی ریسمانکار


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%ac%d8%a8%d9%87%d9%87-%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

URLs in this post:

[1] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2019/05/IMG_3089-525x350.jpg

[2] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2019/05/IMG_3082-525x350.jpg

[3] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2019/05/IMG_3079-525x350.jpg

[4] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2019/05/IMG_3066-525x350.jpg

[5] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2019/05/IMG_3064-525x350.jpg

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.