مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي در جريان بازديد از هفتمين نمايشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها:

محدودیتی برای برگزاری کنسرت های ترکی وجود ندارد

محدودیتی برای برگزاری کنسرت های ترکی وجود ندارد

گروه گزارش: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هیچ محدودیتی برای برگزاری کنسرت های استاندارد به زبان ترکی در استان وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی در جریان بازدید از هفتمین نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که مشروح این مصاحبه را در زیر مشاهده میکنید.
* آیا این که شما گفته بودید تا زمانی که هستید اجازه نخواهید داد تا رحیم شهریاری در استان کنسرت برگزار کند واقعیت دارد؟
شما خبرنگاران طبق عادتی که دارید به تمامی قضایا با دید شخصی خود نگاه میکنید. آقای رحیم شهریاری خود یک خواننده حرفه ای و آشنا به ضوابط و قوانین میباشند و از تمامی مراحل برگزاری یک کنسرت به صورت رسمی آگاهی دارند. ایشان در جریان اجرای پیشین خود در شهر اورمیه هیچ گونه درخواست کسب مجوزی از ما نداشتند و علاوه بر بر این، محل برگزاری آن نیز غیر استاندارد بوده و از لحاظ ایمنی مناسب برگزاری کنسرت نبود چرا که زمانی که ما نسبت به برگزاری یک کنسرت موسیقی مجوز صادر میکنیم، تمامی جوانب از جمله بار اخلاقی، امنیتی و هنری آن را در نظر گرفته و لحاظ میکنیم.همین موضوع باعث شد تا بنده نیز بگویم که تا زمانی که هستم به آقای شهریاری اجازه برگزاری کنسرت در اورمیه را نخواهم داد.ولی بعد از مدتی با مراجعه ایشان به اداره و رفع کدورت ها، ما نیز درخواست اجرای کنسرت اخیر ایشان را پذیرفته و با آن موافقت نمودیم و ایشان نیز کنسرت چند روزه خود در اورمیه را بدون هیچ مشکلی برگزار نمودند.
* این گفته آقای شهریاری که برگزاری کنسرت در آمریکا و کانادا آسانتر از شهرهایی چون اورمیه است را قبول دارید؟
نه قبول ندارم چرا که این سخن مربوط به گذشته است. اگر امروز از ایشان در رابطه با این موضوع بپرسید مطمانا پاسخ دیگری خواهید شنید.
* در رابطه با نشریه‌ای که در جنوب استان و به ویژه شهر نقده اقدام به ایجاد تنش میان قومیت های استان میکرد، آیا از سوی اداره شما اقدامی صورت گرفته است؟
ما با این نشریه برخورد لازم را داشته ایم ولی نمیتوانیم این برخوردها را رسانه ای کنیم چرا که فعالیت های ما محرمانه است و به هیچ وجه نباید رسانه ای شوند.همین قدر کافی است که بدانید از توزیع این نشریه در دکه های مطبوعاتی ممانعت کرده و به آن ها تذکرات لازم را داده ایم.
* آیا این عقیده را که در آذربایجان غربی برگزاری کنسرت های ترکی با محدودیت های فراوانی روبه رو است قبول دارید؟
خیر، ببینید برگزاری هر کنسرتی، چه ترکی و چه فارسی و چه به هر زبان دیگری، مستلزم اخد مجوزهای لازم میباشد و ما به تمامی موسسات موسیقی فعال در زمینه برگزاری کنسرت این نکته را همواره یاد آوری میکنیم که می بایست در کنار برگزاری یک موسیقی سنتی ایرانی و یک موسیقی پاپ فارسی حداقل یک موسیقی سنتی محلی نیز برگزار شود و این به دلیل ایجاد توازن و تنوع در زمینه کنسرت های موسیقی میباشد و هیچ گونه محدودیتی برای برگزاری کنسرت به زبان های محلی هم چون ترکی در استان وجود ندارند. البته این کنسرت های میبایست از هر حیثی استاندارد بوده و فاقد هرگونه نقص و کاستی باشند.
* نظر شما در رابطه وضعیت سایت های خبری استان و اورمیه چیست؟
بنده سایت های خبری را شکل مجازی نشریات و روزنامه های مکتوب تلقی میکنم و اعتقاد دارم که تمامی قوانین و ضوابط موجود در حوضه رسانه های مکتوب میبایست در فضای مجازی و سایت های خبری نیز اعمال شوند.در رابطه با سایتهای خبری فعال در استان میایست گفت که متاسفانه بسیاری از آن ها فاقد مجوز فعالیت میباشند و این یک ضعف اساسی به شمار میرود. به نظر من تمامی سایتهای خبری استان میبایست ساماندهی شده و گردانندگان آنها به دنبال کسب مجوزهای قانونی باشند.
* آیا وجود بوروکراسی اداری پیچیده و طاقت فرسا در پروسه کسب مجوز سایت های خبری را تایید میکنید؟
تایید میکنم، اما به هر حال قانون قانون است و سخت و آسان ندارد و میبایست همه از آن پیروی کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 3 =